schijfcontr. en defrag. werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hey,

Ik heb een probleempje.

Vaak als ik mijn computer opstart krijg ik schijfcontrole automatisch. Die skip ik altijd. Een keer laten lopen en het duurde toen heel lang... bij 45 % toen een reboot gedaan.

Op mijn D:/ schijf waar het om gaat staat de map FOUND.001 en FOUND.000.

FOUND.000 is leeg en FOUND.001 bestaat uit een heleboel bestanden met foute syntaxisen. Die kan ik dus niet verwijderen, ook niet in veilige modus of veilige modus met command prompt.

Die bestanden in FOUND.001 zijn allemaal erg groot en de map neemt 51 GB in beslag, maar ik weet niet of dit nou echte GB's zijn of niet. Het heb idee van wel.

Checkdisk en defrag doen het ook niet in veilige modus overigens,

Ik draai windows xp pro met sp1.

Niks lijkt dus te werken, wanneer ik bij het opstarten chkdsk krijg dan blijft hij op 0% hangen en zegt later dat er een fout is opgetreden. Verder geen error codes of iets anders.

Wanneer ik defrag doe dan meld hij bij het begin al gelijk dat er een fout is met FOUND.001 en chkdsk in xp zelf zegt steeds dat ik moet rebooten om chkdsk te doen, omdat hij bij beveiligde windows bestanden moet kunnen, maar dan loopt ie dus vast

Ik hoop dat dit voldoende info is om een oplossing te vinden...

bedankt alvast

t is ook vast geen spyware ofzo, maar als het echt 51gb is. Hoe krijg je dat in godsnaam erop :confused:,

Die bestanden in FOUND.001 zijn allemaal erg groot en de map neemt 51 GB in beslag, maar ik weet niet of dit nou echte GB's zijn of niet. Het heb idee van wel.

dat kan je controleren om met je rechtermuisknop op je D schijf te klikken in windows verkenner.

Het schijnt dat het bestanden van schijfcontrole zijn

Rechter muisknop en eigenschappen erop geeft wel aan dat het 53 gb is, maar ik kwam via de zoekfunctie op een ander board een plaatje tegen die dit ook had maar dan 1.54 Pb

dus ik geloof niet dat het echt 53 gb in neemt, zeker niet gezien het feit dat die schijf 80 gb is en ik nog 12 over heb en veel andere dingen erop heb staan

Geplaatst door robertjan
Het schijnt dat het bestanden van schijfcontrole zijn

Rechter muisknop en eigenschappen erop geeft wel aan dat het 53 gb is, maar ik kwam via de zoekfunctie op een ander board een plaatje tegen die dit ook had maar dan 1.54 Pb

dus ik geloof niet dat het echt 53 gb in neemt, zeker niet gezien het feit dat die schijf 80 gb is en ik nog 12 over heb en veel andere dingen erop heb staan

Als het belangerijke bestanden zijn dan is het moeilijk om die te onderscheiden van de enorme troep die er tussen zit. Als er niks belangerijks tussen zit kun je het net zo goed weg gooien.

Waarschijnlijk kan die de hele map niet weg gooien en stopt die bij een bepaald bestand, maar dan weet je tenmiste welk bestand het probleem veroorzaakt.

Als je de map zelf helemaal niet kan weg gooien is formateren waarschijnlijk de enige oplossing om dit probleem op te lossen.

Op alle fora wordt er altijd standaard gezegd formatteren

ik vind een dergelijke oplossing ietwat te rigoreus om direct uit te voeren...

Ik kan zelf natuurlijk ook wel bedenken dat het formatteren van de schijf een oplossing is, maar dat is het laatste redmiddel in mijn ogen...

ik wacht dus nog maar even af of iemand iets anders weet en ik ga zelf nog wel wat dingen proberen

niks tegen jou natuurlijk, ik waardeer je hulp, maar direct formatteren zeggen is wat overhaast

Ik kom er niet uit, hier is verder dus ook niemand die een oplossing heeft voor dit probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan