Schijfcontr. en Defragm. LUKT NIET

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jananda

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Hallo beste lezer,

Zoals de titel al zei, het lukt maar niet.
Defragmenteren herhaalde steeds de eerste 10 procent, dus, dacht ik, eerst schijfcontrole doen.
Dan krijg ik na enkele minuten de melding:
948 verloren clusters in 33 reeksen. Wissen of converteren naar bestanden?
Welke keuze ik ook probeer, ik krijg meteen dan de volgende melding:
schijfcontrole opnieuw starten. Een programma of windows heeft informatie opgeslagen op de schijf, nadat de vorige fout is gevonden.
Start ik opnieuw, en dan begint het hele liedje weer van voor af aan. (ik heb alle andere programma's en windows uitstaan).
Suggesties?

Groeten

Jananda

aan Mario

Hallo Mario,

bedankt voor je snelle reaktie.
Bedoel je dat ik beiden in de v.m. moet proberen?
En wat is het verstandigste: wissen of converteren naar bestanden?

Beide in veilige modus.

Wat betreft het laatst....daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven...tijd geleden dat ik win9x gebruikt heb

jonanda . En wat is het verstandigste: wissen of converteren naar bestanden?

Converteren naar bestanden ,als na verloop van tijd alles goed werkt kan je die verwijderen

oke allemaal

Zeg, bedankt allemaal.

Ik ga er nu eerst eens mee aan de slag.
Bericht volgt later vandaag.

See you later!

Jananda

aan Mario, Thomas en Bendit

Hallo samen!

Het defragmenteren is GELUKT in de veilige modus Mario!

Schijfcontrole echter niet. Hij begint steeds automatisch van voor af aan weer te controleren.
Nog suggesties?

He bedankt alvast hoor. Het defragmenteren was het belangrijkste. Maar schijfcontrole moet toch ook kunnen.

Groeten

Jananda

Mario Bendit en Thomas

Hallo allen,

Ik zie dat jullie verder niet reageren op mijn vraag over schijfcontrole. Of ben ik te ongeduldig?

Jananda :confused:

aan Mario en anderen

Oke mensen, we laten het hier maar bij en ik beschouw de vraag als opgelost.

toch bedankt!

Jananda

aan Thomas Jan

Hallo Thomas Jan,

ik ben niet bekend met dos-commando's. Heb gezien ook dat ik moet kiezen tussen alleen msdos of msdos in veilige modus.
Heb dus wat uitgebreidere instructies nodig.

Jananda

alleen msdos Close Windows and go to the DOS prompt.
Type SCANDISK and hit <Enter>.
If you see the message "Bad command or file name," then type CHKDSK /F and hit <Enter>.
If ScanDisk reports problems, let it fix them. We recommend that you Delete file fragments and Skip Undo.
When you are asked to perform a surface scan, you may say No if you don't want to spend the time at the moment. (Running a surface scan once every couple of months is a good maintenance procedure.)

Je zegt : Hij begint steeds automatisch van voor af aan weer te controleren.

Volgens mij is dat normaal als er fouten op je harde schijf zitten, ik denk dat als ie bijv, 10% heeft gedaan, dat ie dan eerst het een en ander moet verwerken/repareren...... en dan weer opnieuw begint.... Vandaar dat het wat langer duurt . Althans dit is mijn theorie

Probeer het eens vlak voordat je naar bed gaat en laat de computer lekker zijn gang gaan. Grote kans dat ie de volgende morgen klaar is...

aan Thomas Jan

Hallo Thomas Jan,

skandisk is GELUKT, alsmede surface control: alles was in orde!
Bedankt voor de les; weer wat opgestoken.
Bestwell, ook bedankt voor je reaktie.

Groeten

Jananda :thumb:

p.s. De vraag wordt nu met BEST gewaardeerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan