Schijfcontrole en tvDebug.log

Status
Niet open voor verdere reacties.

AquaDiGio

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Bij Schijfcontrole krijg ik erg vaak de volgende melding:

"Schijfcontrole heeft een fout gevonden op (C:)"
De map C:\WINDOWS\Internet Logs bevat onjuiste gegevens over tvDebug.log

Ik druk altijd op De fout repareren maar hij blijft elke keer terug komen.

Ik vond op Google deze link, maar daar word ik niet echt wijzer van:
http://forum.faqman.nl/messages/6/44633.html?1074416454

Ik ben er achter dat het een file is die continue gebruikt wordt door ZoneAlarm en beschadigd raakt als de PC crashed.

Laatst bewerkt:
Free Zonealarm.

* Als je een oude versie hebt, voer dan een Upgrade naar versie 5.5.062.004 uit. Hopelijk blijft dan de foutmelding weg.

* Heb je de laastse versie van Free Zonealarm er op staan en de foutmelding blijft zich herhalen, zoek dan naar de map "Internet Logs". In deze map bevind zich een tekstdocument genaamd "tvDebug"
Verwijder deze in de veilige modus of Shutdown Zonealarm (kortstondig) en verwijder dan "tvDebug"

* tvDebug groeit meestal na verloop van tijd aardig aan met van alles en nog wat! Dit textbstand met regelmaat preventief verwijderen kan geen kwaad :)

ZoneAlarm Pro version 3.5.169.002

Aardig verouderd dus? :D

De grootte van de map Internet Logs is 602 MB :8-0: met veelal files met deze naam: "xDBA162.TMP" is het verstandig als ik deze verwijder?
Ook staan er veel ZoneAlarm Logs met deze naam: "ZALog2004.01.05" van 1kB per stuk.

Laatst bewerkt:
602 MB

Het zou verstandig zijn om deze versie helemaal maar eens te verwijderen en met een schone lei te beginnen.
Dus oude versie verwijderen en dan een nieuwe versie downloaden en installeren (schone installatie). Let wel op dat Zonealarm goed verwijderd wordt daar deze veel rotzooi achter laat. Ruim resten op met b.v een regcleaner en/of zoekfunctie.

TMP-bestanden kan je gewoon verwijderen.
Start zoeken en typ:

*.tmp,

Succes.

Ik heb zojuist alle bestanden met .tmp extensie verwijderd en heb een registry cleaner gedownload "Regseeker" en ik wil graag weten of ik alle gevonden bestanden na "Clean the Registry" mag verwijderen? Hij staat inmiddels al op 899.

Geplaatst door AquaDiGio
Ik heb zojuist alle bestanden met .tmp extensie verwijderd en heb een registry cleaner gedownload "Regseeker" en ik wil graag weten of ik alle gevonden bestanden na "Clean the Registry" mag verwijderen? Hij staat inmiddels al op 899.

Kan dit programma zelf niet, maar zo als altijd moet je erg voorzichtig zijn met een regcleaner. Let op wat je verwijderd. Belangrijk is ook of dit programma een Back-Up heefd. Gaat er dan toch nog iets mis kan je nog altijd terug vallen op je Back-Up.

Vraag opgelost!

Zou het op prijs stellen om effe te vermelden of het gelukt is?

Volgens mij is het opgelost. Na het schoonmaken van de registry is er wel een nieuw probleem ontstaan doordat ZoneAlarm nu een rood blok met een geel kruis weergeeft. Volgens mij staat hij dus uit.
Met rode letters zie ik "System Error: Please Reboot" staan dus ik heb volgens mij iets verkeerd gedaan.

Heb je de oude versie verwijderd van Zonealarm, en een nieuwe versie geinstalleerd?

Ik heb op Oldversion.com gekeken naar een betere versie van ZoneAlarm, maar die vind ik daar niet.
Ik heb geen idee waar ik hem anders zou moeten downloaden.
Ik heb nog altijd dezelfde versie dus.

Heb de 15 day trial geinstalleerd, maar is er een manier hoe ik deze kan omzeilen? :D

Dat dacht ik al :D
Ik houd het dus ook maar bij de freeware versie.
Dank je wel iig!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan