Schijfcontrole in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hoe zit dat nou met schijfcontrole in XP ?
Je kunt de bovenste functie, "fouten automatisch repareren" aanvinken, en als je dat dan doet dan volgt het dialoogvenster dat je dat wel kunt doen, maar alleen als je de computer de volgende keer opstart.
Als je dat vervolgens doet dan lijkt er niets te gebeuren, geen melding , geen rapport o.i.d.
Is die schijfcontrole dan toch wel uitgevoerd of juist niet, hoe zit dat ?

Hoi,

Even voor je geprobeerd maar bij mij start gewoon de schijfcontrole na het opnieuw opstarten hoor. Dus er gaat bij jou iets niet goed. Kies je voor de optie afsluiten en zet je hem dan opnieuw aan of kies je gewoon voor opnieuw opstarten?

Als het goed is moet je bij de volgende opstart een melding krijgen dat er een schijfcontrole uitgevoerd gaat worden.
Dat gebeurt dan al voordat windows volledig opgestart is.

Geplaatst door Raymond Bos
Hoi,

Even voor je geprobeerd maar bij mij start gewoon de schijfcontrole na het opnieuw opstarten hoor. Dus er gaat bij jou iets niet goed. Kies je voor de optie afsluiten en zet je hem dan opnieuw aan of kies je gewoon voor opnieuw opstarten?
Nee ik kies dan voor opnieuw opstarten.

Geplaatst door crash
Als het goed is moet je bij de volgende opstart een melding krijgen dat er een schijfcontrole uitgevoerd gaat worden.
Dat gebeurt dan al voordat windows volledig opgestart is.
Het enigste wat ik merk is dat dat het opstarten wat langer durt dan normaal.

Ik keek dus nog eens opnieuwe, en hij start dus twee keer op. De eerste keer duurt lang, en daarna reboot hij nog een keer en dan concludeer ik dat er dus wel degelijk "iets" gebeurd.
Zou dat dan die controle zijn? Ik moet er wel bij vermelden dat ik alle XP opstartschermen en XP opstartlogo's uitgeschakeld heb. Misschien dat dan de voortgangsindicator ook niet getoond wordt.

Hoe lang is lang????
Een minuutje of 5 of zo?? Dan zal hij het wel doen hoor!!

Geplaatst door dutchsoulboy
Wil je misschien ietje duidelijker zijn ?
Ga naar Deze computer>(rechtermuisknop) beheren>systeemwerkset>logboeken>systeem.

Er staat een aantal keer "fout" "server control manager" gebeurtenis 7000.
Ook staat er een paar keer "waarschuwing" "W32 Time " gebeurtenis 36.
En een keer "waarschuwing" "DHCP" .
"Fout" "DCOM" komt ook een paar keer in de lijst voor.

Maar wat het nou allemaal betekent is me een raadsel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan