Schijfcontrole op partititie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Heb nu weer een zeer eigenaardig probleem voor:

Op een xp machiene wil ik een schijfcontrole laten uitvoeren op een partitie waar er geen besturing opstaat. Daarvoor moet hij dus niet herstarten en hij begint netjes aan de schijfcontrole, doet zijn 5 fases en op het laatste van de 5de fase komt er een melding dat de schijfcontrole niet voltooid kan worden. Heb dan eventjes in veilige modus geprobeerd, daar begint hij ook netjes maar hier duurt het verschrikkelijk lang, heb dat dus gewoon maar onderbroken. In de logboeken vind ik er niets van terug...

Een frisse xp levert ook niets op, nochtans is de schijf in perfecte staat want teste deze al met een tool van de fabrikant en dit gaf geen enkele error. Schijf dus heel gezond....

Iemand raad?

Achtergrond progjes

Draaien er niet teveel achtergrond programas mee, een meest voorkomende fout van een hoop mensen is om tijdens het gewoon werken vd pc te controleren en defragmenteren.

Als de machine iets anders moet doen dan controlleren/defragmenteren dan heeft hij vaak de neiging om eerst het een en dan het ander te doen, of te wel de controlle sessie heeft minder rechten om de machine volledig te benutten.

Dan duurt het soms een eeuwigheid.

Zorg ervoor dat je zo min mogelijk programmas op de achtergrond hebt draaien.

grtjs jjw

Re: Achtergrond progjes

Geplaatst door jjw
Draaien er niet teveel achtergrond programas mee, een meest voorkomende fout van een hoop mensen is om tijdens het gewoon werken vd pc te controleren en defragmenteren.

Als de machine iets anders moet doen dan controlleren/defragmenteren dan heeft hij vaak de neiging om eerst het een en dan het ander te doen, of te wel de controlle sessie heeft minder rechten om de machine volledig te benutten.

Dan duurt het soms een eeuwigheid.

Zorg ervoor dat je zo min mogelijk programmas op de achtergrond hebt draaien.

grtjs jjw

Dit is zeker het probleem niet, ik ben iemand die hier enorm oplet...

En hij doet de controle wel op de c correct...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan