schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Berichten
1.689
ik heb windows opnieuw geinstalleerd en voer nu een schijf controle uit onder windows maar hij begint steeds weer opnieuw , er wordt na tien maal starten de melding gegeven, er wordt iets naar de schijf geschreven, ik zit al in de veilige modus
volgens mij heb ik alle programma's afgesloten , is hier iets aan te doen of gewoon steds weer opnieuw beginnen
is dit eenmalig.? en er zijn verder geen programma's op geinstalleerd., alleen windows
 
Laatst bewerkt:
Heb je het ook al geprobeerd in veilige modus (opstarten F8)?
Meestal lost dit het probleem op.
S6
 
ja, ik zit in de veilige modus, maar wat zou ik moeten zien in msconfig, er staan maar een paar dingen aangevinkt, scanregistry, taakcontrole,system tray, load power profile 2 maal, en scheduling agent.
 
ik was even offline, but i'm back.

Kun je misschien even een screendumpje posten van de msconfig ?

Als het kan ook de inhoud van je autoexec.bat en config.sys
 
Ik heb de taakcontrole uitgeschakeld ende scheduling agent en ik heb het idee dat hij nu aardig doorgaat
Ik wacht het even af

alvast bedankt
 
ik durfde het nog niet gelijk te schrijven, maar nu doe ik het toch :

doe TOCH een dump van je msconfig en dan met name het "path" van de systemtray.

Dit KAN een virus zijn. Het is even afhankelijk van HOE het geschreven is, of het een Windowsbestand is of een virus !
 
Probeer eens het programma SPEEDDISK van Norton (systemworks) te pakken te krijgen. Het werkt veel sneller en beter.
 
ja, even een kleine opm , hoe maak ik zo,n screen dumpje.
 
Druk op de Prt Scr toets van je keybord:

dan :
open (bijv) Powerpoint en plak het resultaat van de Prt Scr aldaar (rechter muisklik -> plakken) en je verkleint de dump tot 'ie standaard op het schermpje van Powerpoint past, dan is 'ie 100% ok voor de Helpmij. (Bewaren als JPG bij het verlaten van Powerpoint en de vraag van PP m.b.t. dia met NEE beantwoorden)

Worden de letters te klein om te lezen ? Dan de "lege" ruimte rond de screendump "wegsnijden" in Powerpoint met het "vierkant" tekengereedschap en vervolgens de dump weer oprekken.
 
Mischien een vreemde vraag, maar staat je screensaver aan?
 
nee, de screensaver staat niet aan, ik heb alles er af gehaald en alleen windows er terug op gezet, btw een ander klein probleem ik heb geen power point op die andere computer en ook geen internet, wat is de werkwijze dan om een screen dumpje te maken en op helpmij te zetten, niet al te technisch hoor.

bedankt alvast
 
zelfde toets, dan in Paint plakken, bewaren op diskette, dan naar de andere pc, inlezen met powerpoint en jpg van maken.
 
ik ga het zo even proberen, hij is nu bezig met de tweede schijf en geen probleem
 
Kun je me precies vertellen hoe ik bij dat "path" kom en wat ik moet kopieren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan