schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ratjesnuf

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
ik heb de laatste tijd het gevoel dat mijn PC te langzaam werkt. ik heb mijn systeem al gecontroleerd op virussen en daar ligt het volgens norton niet aan. dus dacht ik... kom ik doe een schijfcontrole, want misschien zit er ergens wel een fout.
Nou is het probleem: ik kan die schijfcontrole niet uit laten voeren (na 2 of 3 fases krijg ik dat bericht). waarschijnlijk moet ik alle processen e.d. stoppen. maar als ik via ctrl+alt+del kijk naar alle processen dan heb ik geen flauw idee wat ik nou wel en niet af moet sluiten, kan iemand hier uitleg bij geven of een andere oplossing?

Welke bericht krijg je dan? Doe het anders onder veilige modus..

Groetjes,
Bennie

Ik krijg alleen het bericht: 'Kan de schijfcontrole niet voltooien'
In HELP van win xp staat dit:
U kunt dit proces alleen uitvoeren als alle bestanden zijn gesloten. Als het volume op dit moment in gebruik is, verschijnt er een berichtvak waarin u kunt opgeven of u de schijfcontrole wilt uitvoeren wanneer u het systeem de eerstvolgende keer opnieuw start. Nadat u het systeem vervolgens opnieuw hebt gestart, wordt de schijfcontrole uitgevoerd. Op het volume kunnen geen andere taken worden uitgevoerd terwijl dit proces actief is.
Ik krijg alleen niet de vraag of ik hem wil uitvoeren als ik hem (de PC) de volgende keer opstart.
Ik zou wel willen proberen om de schijfcontrole in veilige modus te laten uitvoeren, maar hoe kom ik daar :o

Door tijdig op F8 te drukken als je je PC opnieuw opstart.

Groetjes,
Bennie

m'n pc is erg eigenwijs geworden merk ik alweer, ik heb tijdig op F8 gedrukt en ik kon uit aardig wat opties kiezen, er stond ook schijfcontrole uitvoeren bij, maar toen ik die selecteerde startte hij gewoon windows op en nergens een schijfcontrole te bekennen :mad:
ik probeer nu maar een aantal andere opties uit het veilige modus opstrten menu, maar ik heb er een hard hoofd in. het werkte inderdaad niet

toch bedankt voor deze tip :thumb: iemand alleen nog andere suggesties?

Laatst bewerkt:
vreemd

Als ik bij start/uitvoeren cmd en dan in het dos scherm chkdsk gevolgd door enter typ dan gaat hij bij mij gewoon controleren, ook als windows geladen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan