schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hermus

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
6
Hallo,

Sinds kort is mijn PC, XP, erg traag bij het opstarten. Nu is daar het volgende probleem bij opgetreden. Telkens bij het opstarten wordt de d: schijf gecontroleerd. Dat gebeurd in 3 stappen, de laatste is een security descriptors. Anuleren of de test door laten lopen heeft geen zin, de pc blijft traag.

Wie heeft raad.

Alvast bedankt,

Hermus
 
Je zou kunnen kijken met een tooltje die je kunt downloaden van de site van je hd fabrikant of je harde schijf nog goed is.
 
Heb ik gedaan, er waren errors maar die zijn gecorrigeerd. door het programma. Maar het blijft terugkomen. Wil daarom xp opnieuw installeren maar ik krijg geen mogelijkheid te formateren en mijn xp cd is start niet bootable op.

????

Bedankt
 
Probeer de d-schijf te defragmenteren, krijg dan de melding dat chkdsk staat gepland, dat kan ik oplossen met chkdsk /f.

?????

Her
 
Heb je ook al eens een systeemherstel uitgevoerd naar een datum toen wel alles nog wel goed werkte?

Zie net dat je al bezig bent met formateren :rolleyes:
 
Vreemd genoeg heb ik maar een herstelpunt en die is van gisteren, toen had ik het probleem ook al

Groet,
 
Geplaatst door Hermus
Vreemd genoeg heb ik maar een herstelpunt en die is van gisteren, toen had ik het probleem ook al

Groet,

Jammer :(

Ander optie is:
Start > Deze computer > Lokaal station > Eigenschappen > tabblad Extra > Foutcontrole > Nu controlleren > Alle twee de opties aanvinken en bevestigen met OK. Computer start Foutcontrolle bij de eerst volgende start op. Dit gaat wel een tijdje duren!Na foutcontrole defragmentatie uitvoeren. Succes.
 
Hi,

Deze raad heb ik opgevolgd: Ga naar de site van de fabrikant van u harde schijf en download daar het Diagnose programma en test daar u schijf mee.

Na het testen waren er errors aanwezig, deze zijn door het programma gecorrigeerd. Toen heb ik Mechanic Pro geinstalleerd en met dit programma heb ik op o.a. een paar honderd fouten uit het register weten te halen. De schijfcontrole is in de veilige modus opgelost door het volume te ontkoppelen, had ik eerst niet gedaan, daarna lukte het defragmenteren wel. En voorlopig draait het weer op volle toeren.

Allemaal bedankt,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan