Schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric Braet

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2002
Iedere keer dat ik mijn laptop opstart doet de pc een schijf controle van de D schijf. Ik laat de controle uitvoeren en alles is ok maar de volgende dag of na een uur als ik de pc terug opstart dan doet hij terug een schijfcontrole en enkel van de D schijf niet van de C schijf. De C de de D schijf zijn wel een en dezelfde schijf die gedeeld is.
Wat kan de reden zijn?

Iedere keer dat ik mijn laptop opstart doet de pc een schijf controle van de D schijf. Ik laat de controle uitvoeren en alles is ok maar de volgende dag of na een uur als ik de pc terug opstart dan doet hij terug een schijfcontrole en enkel van de D schijf niet van de C schijf. De C de de D schijf zijn wel een en dezelfde schijf die gedeeld is.
Wat kan de reden zijn?

Het zal het niet voor niets doen. maar als je er last van hebt kun je die ook via de windows register uitzetten.

Start>Run>chkntfs /x <drive> [drive] [drive]
For example, if you want to disable Chkdsk from running on drive C: chkntfs /x c:
Chkntfs works by modifying the BootExecute value in the Registry.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\CONTROL\Session Manager
The default value is BootExecute:REG_MULTI_SZ:autocheck autochk *
Chkdsk /f /r is unaffected by chkntfs and can be run to check volumes manually on the next system reboot.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Mogelijk is je D-schijf (nog) een FAT32-indeling.
Om meerdere redenen is het wellicht verstandig om die om te zetten naar NTFS.

Wat ook 'n reden kan zijn is dat je schijf het langzaam aan 't begeven is geef 's een indicatie van de ouderdom,bedenk dat 'n schijf gemiddeld 5 jaar meegaat.

Laatst bewerkt:
Voer een keer handmatig een schijfcontrole uit via deze computer en vervolgens naar de eigenschappen van de harde schijfen gaan. Ervoor moet je wel administrator zijn en je moet alle opties aanvinken. Ik zal eerst C laten controleren, vervolgens D, en daan bij het volgende keer opstarten kijken wat die doet.

Kan tenminste geen kwaad...

Voer een keer handmatig een schijfcontrole uit via deze computer en vervolgens naar de eigenschappen van de harde schijfen gaan. Ervoor moet je wel administrator zijn en je moet alle opties aanvinken. Ik zal eerst C laten controleren, vervolgens D, en daan bij het volgende keer opstarten kijken wat die doet.

Kan tenminste geen kwaad...

Ja,je hebt gelijk het kan zijn dat 'n vorige schijfcontrole is afgebroken en dan doet hij dat ook,had ik niet meer aan gedacht.

Ja,je hebt gelijk het kan zijn dat 'n vorige schijfcontrole is afgebroken en dan doet hij dat ook,had ik niet meer aan gedacht.

iedere keer dat er een schijfcontrole gestart wordt dan laat ik die ook volledig uitvoeren.

Grt

Eric

Het zal het niet voor niets doen. maar als je er last van hebt kun je die ook via de windows register uitzetten.

Start>Run>chkntfs /x <drive> [drive] [drive]
For example, if you want to disable Chkdsk from running on drive C: chkntfs /x c:
Chkntfs works by modifying the BootExecute value in the Registry.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\CONTROL\Session Manager
The default value is BootExecute:REG_MULTI_SZ:autocheck autochk *
Chkdsk /f /r is unaffected by chkntfs and can be run to check volumes manually on the next system reboot.

m.v.g. gast0701

Ik heb dit uitgevoerd en daarna een schijfcontrole uitgevoerd en daarna is alles ok nu gebeurd er geen controle meer bij de opstart.
Bedankt iedereen voor de hulp.

Mvg

Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan