Schijfcontrole

Status
Niet open voor verdere reacties.

lubros

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2012
Kent er iemand een programma om harde schrijven te controleren en te herstellen (zoiets als chkdsk van Windows) maar dan voor windows 8
Blijkbaar heb je nergens de mogelijkheid in windows 8 om schijfcontrole uit te voeren tenzij via de opdrachtpromt, maar dan kan ik alleen maar bij C:
Op die manier ziet hij niet dat ik een harde schijf via de USB aan de PC heb hangen.

Iemand een idee?

lukt het niet in opdrachtpromt om CHKDSK C: /F of CHKDSK C: /R maar in plaats daar van de C vervangen door de letter van je usb schijf ?

Als het goed is moet het dan gewoon werken

Ik heb ook windows 8 en ik heb een beetje lopen zoeken blijkbaar is er gewoon een fout controle.

Als je deze computer opent zie je boven in een tabje systeem staan. In dat tabje zie je een klein icoontje met de naam beheren druk daar op.

Nu zit je in Computerbeheer. Links zie je in het lijstje Schijfbeheer staan. druk daar op.
Dan laad hij even moet je effen wachten tot hij de schijven geladen heeft.
Druk dan met de rechtermuisknop op de schijf dat je wilt controleren en druk op eigenschappen.
Druk op het tabje Extra.
Hier staa Foutcontrole en defragmenteren om je schijven te onderhouden.

Hallo Thobas,

Heb het intussen opgelost met een laptop waar windows 7 op staat.
Optie 1 werkte niet.
Optie 2 had ik ook gevonden, maar zodra je op "controleren" klikt geeft hij een melding na het scannen : Dit station herstellen, er zijn fouten gevonden die moeten worden hersteld. Sluit dit venster en herstel het station.
Vervolgens sluit ik het venster en verder gebeurt er niks. Waar ik dan moet zijn geen idee.

Zoek ik wel eens uit als ik wat meer tijd heb, bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan