Schijfdefragmentatie? (Logboeken)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blockx

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Vroeger ging het om de schijf te defragmenteren maar plotseling niet meer.
als ik erop klik gaat Logboeken open?
Hoe komt dit?

Alvast bedankt!

groetje blockx

Welk besturingssysteem heb je en welk programma gebruik je om te defragmenteren?

Besturingssysteem is bijvoorbeeld welke Windows.

En welk programma gebruik je om je schijf te defragmenteren? Is dat Windows schijfdefragmentatie of piriform defragler of ... ?

Heb windows XP en ik denk dat het programma gewoon Windows is

maar hoe komt het als ik op schijfdefragmentatie klik dat logboeken open gaat?:confused:

Alvast bedankt

grtjs kevin

Daar proberen de helpers op dit forum dus ook achter te komen door vragen te stellen;)

Er zijn verscheidene manieren om de schijfdefragmentatie van windows te openen. Hoe ga jij erheen? En kan je misschien eens een schermafdruk plaatsen op het forum? Dat verduidelijkt misschien het een ent ander.

Daar proberen de helpers op dit forum dus ook achter te komen door vragen te stellen;)

Er zijn verscheidene manieren om de schijfdefragmentatie van windows te openen. Hoe ga jij erheen? En kan je misschien eens een schermafdruk plaatsen op het forum? Dat verduidelijkt misschien het een ent ander.

hier zijn foto's kijk maar eens

Bijlagen

• logb.jpg
    logb.jpg
    34,9 KB · Weergaven: 45
  • lolmpok.jpg
    lolmpok.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 52
En als je de defragmentatietool probeert te openen via systeembeheer?

En als je met je rechtermuis klikt op schijfdefragmentatie welk pad staat daar?

Dan krijg ik dit!

Bijlagen

• syssteembeheer.jpg
    syssteembeheer.jpg
    16,4 KB · Weergaven: 38
Rechtsklikken op schijfdefragmentatie en dan eigenschappen kiezen. Je behoort als pad (doel) dit te zien:

%SystemRoot%\system32\dfrg.msc

Trouwens, wat gebeurd er als je dit %SystemRoot%\system32\dfrg.msc in start, uitvoeren plakt of typt?

Klik ook eens met je rechtermuisknop op deze computer en vervolgens op beheren.
Dan hoor je in het systeembeheervenster links ook de optie schijfdefragmentatie te zien. Kan je die daar wel openen?

Rechtsklikken op schijfdefragmentatie en dan eigenschappen kiezen. Je behoort als pad (doel) dit te zien:

Trouwens, wat gebeurd er als je dit %SystemRoot%\system32\dfrg.msc in start, uitvoeren plakt of typt?

Ik heb dit staan op doel = C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc

Klik ook eens met je rechtermuisknop op deze computer en vervolgens op beheren.
Dan hoor je in het systeembeheervenster links ook de optie schijfdefragmentatie te zien. Kan je die daar wel openen?

dan komt erop:
Kan het geselecteerde bestand niet vinden

sorry voor al deze moeiete he:(

hij kan dat ook niet vinden :confused:

das niet goed, dat is je logboek :)

dan lijkt mij het beste dat je de windows cdrom in je cd speler legt en daarna bij uitvoeren : scansfc /scannow

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan