Schijfdefragmentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

meyer120

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Berichten
6
Ik ondervind het volgende probleem waarvoor ik graag een oplossing zou willen hebben.
Wanneer ik de C schijf wil defragmenteren krijg ik de volgende mededeling: Schijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van Chkdsk is gepland op het volume: Boot (C:) Voer chkdsk/f uit. Hiermee kom ik echter niet verder dan een hele korte zwarte flits op het scherm.
Verder krijg ik regelmatig het bericht: ! Windows-Beschadigd Bestand. Het bestand of de map C:\\\\\\\\ Document and Settings\\\\\\\\Meijer\\\\\\\\Local Settings\\\\\\\\Temporary Internet Files\\\\\\\\ Content IE5\\\\\\\\UD2TC947 is beschadigd en onleesbaar. Voer het hulpprogramma CHKDSK uit.
Het uitvoeren hiervan lukt dan wel maar bovengenoemd bericht blijft terug komen.
Ik krijg dan wel het volgende bericht: Bij uitvoeren: Waarschuwing Parameter F niet opgegeven. CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezenmodus.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!
Jorrit Meijer
 
Als je je pc opstart vanaf de Windows XP cd kan je aangeven dat je een installatie wilt repareren. (kies R).

Kies de juiste Wndows installatie en voer vervolgens je administrator wachtwoord in.
Nu krijg je een soort veredelde dos-prompt waar je waarschijnlijk zonder problemen CHKDSK /F uit kan voeren. Je kan ook kiezen voor CHKDSK /R. Als dan problemen gevonden worden dan worden ze gelijk gerepareerd.

Grts Cotje
 
Hee wat een snelle reactie ik ga het gelijk proberen! maar wat is het administrator password? waar kan ik dien vinden?
 
Als je geen paswoord hebt dan klik je gewoon verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan