Schijfdefragmentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

harrold16

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
hallo allemaal,

ik ben net bezig met mijn laptop en wil ik net een schijfdefragmentatie uitvoeren krijg ik het volgende bericht:

schijfdefragmentatie kan niet starten omdat de task scheduler-service niet wordt uitgevoerd. start de task scheduler-service en probeer het opnieuw.

nou heb ik taakplanner gestart en krijg ik het volgende bericht:

kan de externe harde schijf niet vinden

Kan iemand mij hiermee helpen?

mvg Harrold veldman

ps. mijn laptop heeft de laatste 2 dagen erg langzaam gereageerd en is veel vastgelopen, ik weet niet of iemand weet waar ik een programma kan vinden die mijn laptop kan "lezen" en kijken of er een virus in zit, een beschadeging in de software of iets dergelijks.

alvast bedankt

defragmenteren

Beste Harrold,

even eerst een paar vragen aan jou,

- Waarom wil je huberhaubt defragmenteren.
- Zit deze externe schijf vol dan.
- denk je dat je de problemen oplost op jou laptop die traag reageerd
om dan te gaan defragmenteren.

Verstandig is om eens te gaan kijken naar wat opschoon tooltjes zoals.
ccleaner, Advanced System Care, google even voor deze tools.

Defragmenteren heeft dan misschien daarna een beetje zin.
Ikzelf heb ongeveer 15 jaar ervaring op het gebied van ict en van veel defragmentern wordt het system echt niet beter. Defragmenteren heeft pas veel zin als je schijf voor 90% vol staat. Fijn uiteinde en maak er wat mooit van in 2011 :d

Hoi steegbeer,

Me laptop is de laatste tijd lekker aan het protesteren, loopt vaak vast e.d.
Ik weet niet beter als dat er werd gezegd dat je dan even je harde schijf moet defragmenteren. ccleaner heb ik ook gebruikt en die werkt ook perfect.

alleen weet ik niet of die "task" echt nodig is?

ik heb een aantal programma's zoals adobe e.d. uitgeschakeld om te zorgen dat me laptop iets sneller opstart. ik heb alleen het vagen vermoeden dat mijn norton me laptop heel traag maakt.

alvast bedankt, en een fijne jaarwisseling!

mvg harrold

Beste Harrold,

even eerst een paar vragen aan jou,

- Waarom wil je huberhaubt defragmenteren.
- Zit deze externe schijf vol dan.
- denk je dat je de problemen oplost op jou laptop die traag reageerd
om dan te gaan defragmenteren.

Verstandig is om eens te gaan kijken naar wat opschoon tooltjes zoals.
ccleaner, Advanced System Care, google even voor deze tools.

Defragmenteren heeft dan misschien daarna een beetje zin.
Ikzelf heb ongeveer 15 jaar ervaring op het gebied van ict en van veel defragmentern wordt het system echt niet beter. Defragmenteren heeft pas veel zin als je schijf voor 90% vol staat. Fijn uiteinde en maak er wat mooit van in 2011 :d

Wat ik hier nou weer lees.... Schijf defragmenteren heeft geen zin ? Sorry dat ik het zeg maar dit is de grootste onzin die ik gehoord heb het laatste jaar.
Het is zelfs zo dat een systeem dat te erg gedefragmenteerd is hierop stuk kan lopen.
En defragmenteren maakt een systeem echt wel iets sneller hoor, je kunt het zien dat defragmenteren is als je een bestand op je computer hebt staan staat dat bestand in zeg maar 10 verschillende stukjes op verschillende lege plekken op je schijf. De computer onthoud dan waar de verschillende stukjes staan. sommige bestanden kunnen dan in zoveel verschillende stukjes staan, dat het bestand niet meer goed werkt.
Defragmenteren plakt alle stukjes aan elkaar en zet deze bij elkaar op de schijf.
om dan dat bestand te openen is er minder schijfactiviteit nodig en dus gaat je systeem sneller werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan