Schijffout bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonari

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
6
Geachte ,

Sins vandaag kan ik mijn andere pc niet meer opstarten , ik krijg als ik mijn pc opstart iets in de aard van ;

schijffout , druk op ctr + alt + del , om de pc terug op te starten.

Voor de rest niets meer.

als ik in mijn bios zit dan zie ik wel de schijf nog staan dus de harde schijf werkt nog. Het gaat over mijn C schijf .

Nu heb ik wat speurwerk verricht, en je zou via de opstart cd-rom van windows een reparatie kunnen laten uitvoeren.

Heb ik dus gedaan , en bij de sckdsk (dacht ik ) zegt die dat ik 1 of meer onrepareerbare fouten heb.

dus ik krijg dit maar niet opgelost.

Moest iemand nog een lumineus idee hebben hoe ik het nog op een manier kan herstellen zou dit natuurlijk fantastisch zijn , maar heb de hoop al een beetje opgegeven.

Nu wil ik dus enkel nog het meeste redden van mijn harde schijf , niet zo veel eigenlijk , want het meeste staat op mijn andere harde schijf.

maar wel bv , mijn favorieten een paar bestanden etc....

Hoe kan ik dit alsnog redden ? of is er nog ergens een mogelijk om mijn windows op te starten ?

met dank op voorbaat !

Sonari
 
Dat klinkt als een kapotte harde schijf. Elke leverancier van HD's heeft op zijn website een tooltje dat je kunt downloaden waarmee je de HD kunt testen. Daar de PC niet meer opstart wel een tooltje zoeken dat in de vorm van een opstart flop of CD (iso) is.
Andere mogelijkheid is natuurlijk om de HD van de niet werkende PC eruit te halen en als extra HD in een wel werkende PC zetten (of extern te koppelen via de USB-poort vooropgesteld dat je een apparaatje hebt waarmee je HD's extern kunt koppelen) . Dat heeft bovendien het voordeel dat het eenvoudiger is om alle nog te redden data te kopiëren.
 
hey !

bedankt voor de replay , met dank hiervoor !

hmm een kapotte harde schijf , das echt niet goed. Je zegt dat ik een tool moet zoeken om mijn harde shijf te testen. Ik heb een werstern digital raptor. Ik heb al gezocht naar zo een tooltje maar is niet te vinden , en dan ook nog als opstart cd , ik zou niet weten waar ik dat moet zoeken , ben hier nogal een leek in. Kan u mij hierin in helpen ?

Hetgeen je zegt was mijn plan een beetje , je hebt nu van die usb koppel apparaten waar je hd in kunt schuiven en zo de info er van te afhalen. Moet ik me dat ook nog aanschaffen :(

laat maar weten wat ik het beste doe ,


bedankt al !

Groeten

Sonari
 
hey !

bedankt voor de replay , met dank hiervoor !

hmm een kapotte harde schijf , das echt niet goed. Je zegt dat ik een tool moet zoeken om mijn harde shijf te testen. Ik heb een werstern digital raptor. Ik heb al gezocht naar zo een tooltje maar is niet te vinden , en dan ook nog als opstart cd , ik zou niet weten waar ik dat moet zoeken , ben hier nogal een leek in. Kan u mij hierin in helpen ?

Hetgeen je zegt was mijn plan een beetje , je hebt nu van die usb koppel apparaten waar je hd in kunt schuiven en zo de info er van te afhalen. Moet ik me dat ook nog aanschaffen :(

laat maar weten wat ik het beste doe ,


bedankt al !

Groeten

Sonari

Hier vind je bijv de testtool voor de Raptor: http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=612&lang=en

Ik weet niet of dat precies de HD is die jij hebt, maar kijk anders eerst even naar deze web page en selecteer daarin jouw HD en de daarbij behorende testtool.

Morgen hoor ik wel of dat gelukt is (moet nu weg).
 
Hey bedankt voor het antwoord !

Ik denk dat ik de juiste harde schijf heb gevonden, op de site van western digital.

Maar nu weet ik ni juist welke tool ik moet gebruiken mits ik niet meer kan opstarten ...

Data Lifeguard Diagnostic for DOS (CD) <---- moet ik deze nemen daarvoor ?

Ik heb dit op deze site gevonden :

http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=601&lang=en


Wat doet deze tool eigenlijk ? kan ik hiermee mijn hd maken ?


Is hetgeen je bedoeld een docking station voor een harde schijf ? voor de info nog te redden ? Maar werkt mijn harde schijf dan nog op die docking station ?


groetjes

en bedankt alvast voor de hulp !!
 
Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor het antwoord !

Ik denk dat ik de juiste harde schijf heb gevonden, op de site van western digital.

Maar nu weet ik ni juist welke tool ik moet gebruiken mits ik niet meer kan opstarten ...

Data Lifeguard Diagnostic for DOS (CD) <---- moet ik deze nemen daarvoor ?

Ik heb dit op deze site gevonden :

http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=601&lang=en


Wat doet deze tool eigenlijk ? kan ik hiermee mijn hd maken ?










De eenvoudigste manier is de floppy uitgave, vooropgesteld dat je een floppystation op de te testen PC hebt natuurlijk.
Download de Data Lifeguard Diagnostic for DOS (Floppy). Als je dan de DlgDiagv504f.exe download, dat is de makkelijkste uitgave. Downloaden (op een PC die het wel doet vanzelfsprekend), lege floppy in het floppystation, de exe uitvoeren en gewoon de instructies opvolgen. Dan wordt een opstartflop gemaakt met diagnose software. Flop in de niet goed startende PC, PC starten met deze flop en de instructies volgen. Voer de Extended test uit, dia zal ook proberen de HD te repareren waar dat kan. Dat kan betekenen dat je de gegevens die op dat te repareren deel staan kwijt bent, maar daar is niets aan te doen. Eens kijken wat daar uitkomt.

Als je geen floppy-station hebt, moet je de CD-uitgave downloaden, en daar moet je dan weer een opstartbare CD (iso) mee maken (bijv. met Nero of een ander CD-brand tooltje dat je hebt).

Voor het extern koppelen van een HD via een USB-poort kan je bijvoorbeeld dit gebruiken/kopen: http://www.alternate.nl/html/search/result.html?tn=HARDWARE

Maar de goedkoopste oplossing is natuurlijk om de HD in een wel werkende PC te prikken als secondaire of tertiaire HD.
 
Laatst bewerkt:
hey srpchulp,

merci om me hierdoor te loosten !! Dat is echt super tof !

Ik had al de image op de cd-rom gebrand met nero , dus die is al klaar ! Ik heb geen floppy drive meer dermee.

maar heb eerst nog een vraagje voor ik mijn harde schijf laat maken ...

Als ik de de extended test uitvoer zal hij de beschadigde delen herstellen , en dan is die data natuurlijk weg zoals je zegt waar hij hersteld heeft , maar omdat het mijn c schijf is , gaat hij mss data wegdoen dat nodig is om windows op te starten.. en kan ik dus nog niet opstarten. Of moet ik mij daar niets van aantrekken ?

Het jammere is dat ik nu op een brakke laptop zit en dus niet mijn harde schijf als slave kan inpluggen.

Als ik je link aanklik , krijg ik dat er geen producten zijn gevonden.

Ik heb zelf beetje opzoekwerk verricht en het kan vrij goedkoop denk ik , moet je is ff kijken of op de deze site iets is waar ik mijn hd in kan steken enzo mijn data kan recuperen.

http://www.codima.be/categorie/ENC/0/harde-schijf-behuizing.aspx


Met dank op voorbaat

Sonari
 
hey srpchulp,

merci om me hierdoor te loosten !! Dat is echt super tof !

Ik had al de image op de cd-rom gebrand met nero , dus die is al klaar ! Ik heb geen floppy drive meer dermee.

maar heb eerst nog een vraagje voor ik mijn harde schijf laat maken ...

Als ik de de extended test uitvoer zal hij de beschadigde delen herstellen , en dan is die data natuurlijk weg zoals je zegt waar hij hersteld heeft , maar omdat het mijn c schijf is , gaat hij mss data wegdoen dat nodig is om windows op te starten.. en kan ik dus nog niet opstarten. Of moet ik mij daar niets van aantrekken ?

Het jammere is dat ik nu op een brakke laptop zit en dus niet mijn harde schijf als slave kan inpluggen.

Als ik je link aanklik , krijg ik dat er geen producten zijn gevonden.

Ik heb zelf beetje opzoekwerk verricht en het kan vrij goedkoop denk ik , moet je is ff kijken of op de deze site iets is waar ik mijn hd in kan steken enzo mijn data kan recuperen.

http://www.codima.be/categorie/ENC/0/harde-schijf-behuizing.aspx


Met dank op voorbaat

Sonari




Als er deeltjes op de HD niet goed zijn, dan ben je de data die daar staat nu ook al kwijt. Dat maakt dus niet veel uit. Je kan er alleen maar op voorruit gaan, want als het tooltje iets kan herstellen dan zal die dat wel proberen.

Het product om een HD extern aansluiten via een USB poort heet Kama Connect en kost ongeveer 20,00 euro.

Succes
 
Als er deeltjes op de HD niet goed zijn, dan ben je de data die daar staat nu ook al kwijt. Dat maakt dus niet veel uit. Je kan er alleen maar op voorruit gaan, want als het tooltje iets kan herstellen dan zal die dat wel proberen.

Het product om een HD extern aansluiten via een USB poort heet Kama Connect en kost ongeveer 20,00 euro.

Hey ,

Bedankt om nog is te reageren !

Sorry dat ik zo veel vraag, maar liever opt gemakje en stap per stap doen dan snel en overhaast !

Ok ik heb de quick scan uitgevoerd , want dat doet die zowiezo voor de extented scan. En bij de quick scan waren geen fouten gevonden. Ik weet niet of dit nu goed is of niet eigenlijk, want dan is de hd niet kapot blijkbaar.

Bij de volgende stap 'the full media scan '' freesde mijn pc in de helft van de scan , ik kon de scan nog wel op de juiste manier stoppen , door op 'alt -x ' te duwen.

Lijkt me niet zo goed te zijn , dat 'freezen' gebeurde ook vrij vaak als ik gewoon op de pc zat , en dan herstarte ik de boel dan natuurlijk. Ik weet dat ik een virus op mijn pc had , en wou eigenlijk mijn pc terug opnieuw installeren , en had een externa harde schijf gekocht om al mijn data op te slagen. De dag dat ik hem wil aanstluiten krijg ik dus die 'schijffout' en kon ik dus niet mijn externe harde schijf aansluiten. Het kan toch niets met dat virus te maken hebben of wel ?

Heb de scan nogmaals uitgevoerd en nu is de 'the full media scan ' wel afgemaakt en heb 'NO ERRORS FOUND' ...
Zeer eigenaardig denk ik dan ...

wat zou het dan kunnen zijn ?


mvg

Sonari
 
Laatst bewerkt:
Hey ,

Bedankt om nog is te reageren !

Sorry dat ik zo veel vraag, maar liever opt gemakje en stap per stap doen dan snel en overhaast !

Ok ik heb de quick scan uitgevoerd , want dat doet die zowiezo voor de extented scan. En bij de quick scan waren geen fouten gevonden. Ik weet niet of dit nu goed is of niet eigenlijk, want dan is de hd niet kapot blijkbaar.

Bij de volgende stap 'the full media scan '' freesde mijn pc in de helft van de scan , ik kon de scan nog wel op de juiste manier stoppen , door op 'alt -x ' te duwen.

Lijkt me niet zo goed te zijn , dat 'freezen' gebeurde ook vrij vaak als ik gewoon op de pc zat , en dan herstarte ik de boel dan natuurlijk. Ik weet dat ik een virus op mijn pc had , en wou eigenlijk mijn pc terug opnieuw installeren , en had een externa harde schijf gekocht om al mijn data op te slagen. De dag dat ik hem wil aanstluiten krijg ik dus die 'schijffout' en kon ik dus niet mijn externe harde schijf aansluiten. Het kan toch niets met dat virus te maken hebben of wel ?

Heb de scan nogmaals uitgevoerd en nu is de 'the full media scan ' wel afgemaakt en heb 'NO ERRORS FOUND' ...
Zeer eigenaardig denk ik dan ...

wat zou het dan kunnen zijn ?


mvg

Sonari




Hmmm, intermitterende fouten zijn het lastigst. Kan een hardwarefout zijn, bijv. het moederbord, of de voeding. Welk type moederbord en voeding zit erin en hoe oud zijn ze?
Een virus zou ook kunnen. Probeer eens A-squared free (http://www.emsisoft.nl/asquaredfree/index.htm) en laat die eens een volledige check doen. Dat kan natuurlijk alleen maar als de HD in kwestie via een USB device aan een werkende PC is gekoppeld, of in een werkende PC is geïnstalleerd als extra schijf.

Andere optie is van de probleem schijf de C: partitie formateren en Windows opnieuw installeren. Dan ben je natuurlijk wel alles kwijt wat er op die HD staat. Dat is overigens de reden waarom ik elke HD altijd opsplits in minsten een C: partitie voor windows en een D: partitie voor alle data, Favorieten en de mail. Maar goed, dat is iets voor de volgende keer :)
 
Hmmm, intermitterende fouten zijn het lastigst. Kan een hardwarefout zijn, bijv. het moederbord, of de voeding. Welk type moederbord en voeding zit erin en hoe oud zijn ze?
Een virus zou ook kunnen. Probeer eens A-squared free (http://www.emsisoft.nl/asquaredfree/index.htm) en laat die eens een volledige check doen. Dat kan natuurlijk alleen maar als de HD in kwestie via een USB device aan een werkende PC is gekoppeld, of in een werkende PC is geïnstalleerd als extra schijf.

Andere optie is van de probleem schijf de C: partitie formateren en Windows opnieuw installeren. Dan ben je natuurlijk wel alles kwijt wat er op die HD staat. Dat is overigens de reden waarom ik elke HD altijd opsplits in minsten een C: partitie voor windows en een D: partitie voor alle data, Favorieten en de mail. Maar goed, dat is iets voor de volgende keer :)

Hey,

Ik dacht ook al dat het aan mijn hardware zou kunnen liggen, dus heb mijn hd er uitgehaald en er terug in gestoken , maar helpt niet .. krijg wel een andere foutmelding als ik opstart nu is het 'a disk error occurred press ctr+alt+del'.

Ook dacht ik mss aan een kapotte ide kabel ofzo ... ik moet toegeven heb nog niet zo lang geleden mijn pc uitgekuist mss ligt het daaraan , maar alle conectors zitten er goed in. En heeft er na toch nog even gewerkt na het uitkuisen.

Mijn voeding is ; hyper type R 480 watt
Moederbord is ; ASUS A8N-SLI PREMIUM

Volgens mij gaat het die virus zijn, was een trojan en bleef maar lastig doen ... avg heeft hem ondekt tijdens een scan en vroeg of ik wou 'healen' heb ik gedaan , maar de scan was dan nog verder bezig en de pc is weer gaan 'freezen' ... vanaf toen is het niet meer echt goed gekomen.

Ik ga dinsdag die usb device halen en aan deze pc kopellen ! en dan scannen met jouw antivirus. Voor mij zijn de favorieten echt belanrijk die op die harde schijf staan en mijn bestanden voor muziek ( zo een opslagfile van dat programma) waar ik weken aan bezig ben geweest... En nog een paar spulletjes ..

De C schijf was trouwens echt enkel een schijf waar windows op draaide, maar daar staan dus ook vrij belangrijke zaken op. Mijn andere schijf was voor data.

Dus als ik de nodige data terug heb , kan ik terug een frisse windows installeren.

Ff wachten op die usb device dan maar zeker ...

Bedankt al voor alles ! U ben al een super hulp geweest :)

Groeten

Sonari
 
@Mykevin9
Topics ouder dan 3 maanden mogen met rust gelaten worden, zie ook onze huisregels.
Slotje dan maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan