Schijfleesfout laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjude7

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2003
Beste helpers,

Van de ene op de andere dag zegt onze laptop bij het opstarten:

'Schijfleesfout
Gebruik Ctrl + Alt+ Del voor opnieuw opstarten'

Maar vervolgens blijft hij hier helemaal in hangen: Ctrl Alt Del laat m weer opstarten, erna weer een zwarte scherm met Schijfleesfout, gebruik Ctrl Alt Del.

Via F2 en F12 (Boot) kom ik ook niet verder. Maar het kan eraan liggen dat ik niet weet wat ik daar precies moet doen...

Wat kan het probleem zijn?

Groet en vast dank,
Judith

Heb je toevallig iets van hardware gewijzigd in de laptop?

Je zou ook eens in de BIOS moeten kijken of de SMART functie aanstaat voor je harde schijf/schijven.

Heb niks geinstalleerd voorzover ik me kan herinneren. Hooguit updates van Windows of Java.

In de Bios is volgens mij alles 'Enabled'. Mar ik zal vanavond als ik thuis ben weer even kijken.

Je zal toch even moeten kijken in de bios of hij hem werkelijk ziet in de bios je hardeschijf.

Start anders op met de Windows Xp cd als je dat als besturingssysteem hebt. en kies dan voor R (Reparatie) in de Windows setup

En probeer deze acties eens

Ja, en wel het volgende(het is het proberen waard):
1) typ cd\windows\system32 (en geef een enter)
2) typ chkdsk /f (en geef een enter)

Er wordt nu getracht eventuele beschadigde(corrupte) bestanden te herstellen(/f de f staat voor fix)

Mocht niet baten, dan typ je chkntfs /d

Laatst bewerkt:
Ik weet nog uit mijn hoofd dat er in de Bios een + stond voor Hard disk, en als ik er op klikte dat eronder een nummer verscheen. Hier kon ik vervolgens niets mee.

Dank voor al je suggesties. Helaas kan ik er pas vanavond mee aan de slag.
Ik laat horen hoe het is gegaan.

Oke lijk me duidelijk dat hij hem nog wel ziet dus. Probeer eerst eens vanaf cd op te starten en dan de Repair uit te voeren.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan