Schijfleesfout na installatie!

• Onderwerp starter Onderwerp starter eger
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eger

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Hallo allemaal,

Ik heb xp pro op een PC geïnstalleerd na een volledige hd format maar bij het opstarten en middels de XP-CD gepartitioneerd maar bij het opstarten komt de melding ‘schijfleesfout- druk CTR+ALT+DEL om opnieuw te starten’ .
In de boot heb ik aangegeven om met de c-schijf te beginnen; ik ben in een cirkeltje terecht gekomen voor m’n idee. Wie heeft er een idee hoe ik verder kom?

groetjes,

Eger

BANDIT123 zei:
Uit je tekst optemaken heb je nog niet geformateerd!!!

Nu inmiddels wel, win 98 opstartdisk - fdisk gedaan met nieuwe partities verwijderen en aanmaken, vevolgens de partities geformatteerd en toen xp-schijf leten lopen en daar ook nog alle partities laten 'indelen en controleren' of hoe dat ook heet!
In de bootseq. in de bios diverse malen verschillend laten opstarten;
nu blijft de opstart 'hangen bij 'Verifying DMI pool data'
Wat nu!?

groeten,

eger

Dat is mooi ,maar je Bootvolgorde wel cdrom als eerste.
Opstarten tot je ziet de vraag ,of je van cdrom op wilt starten toets spatie balk, doe dat
Je komt dan is opstart scherm,verwijder daar de partitie waar je Xp op wilt hebben,Goed lezen hoe en wat.
Dan de partitie toewijzen en formateren,dan gaat XP gewoon door met de installatie.
Succes

BANDIT123 zei:
Dat is mooi ,maar je Bootvolgorde wel cdrom als eerste.
Opstarten tot je ziet de vraag ,of je van cdrom op wilt starten toets spatie balk, doe dat
Je komt dan is opstart scherm,verwijder daar de partitie waar je Xp op wilt hebben,Goed lezen hoe en wat.
Dan de partitie toewijzen en formateren,dan gaat XP gewoon door met de installatie.
Succes

Heb ik allemaal gedaan (volgens mij goed)
Dan start na de installatie de pc opnieuw op , ik verander dan de opstartvolgorde in de bios (dat moet toch!? of moet weer die cd opstarten, nee toch!?) en dan blijft hij hangen waar ik al zei
groeten,

eger

Die opstart volgorde moet je pas weer veranderen nadat heel de installatie voltooid is,daar zit de fout.
Dus als XP tussendoor opstart die melding van af cd opstarten negeren ,hij gaat dan gewoon door.

Laatst bewerkt:
eger zei:
Heb ik allemaal gedaan (volgens mij goed)
Dan start na de installatie de pc opnieuw op , ik verander dan de opstartvolgorde in de bios (dat moet toch!? of moet weer die cd opstarten, nee toch!?) en dan blijft hij hangen waar ik al zei
groeten,

eger

Goed, ga ik weer doen,, maar de setup begint dan weer van voren af aan met op een gegeven moment de vraag of ik wil installeren (enter) of herstellen/repareren (R)
of afsluiten zonder installeren(F3); waar moet ik dan voor kiezen?

Eger

BANDIT123 zei:
installeren is alles ook weer schoon

Hallo,

Nou, ik heb weer opgestart maar er gebeurt niets vanaf het moment dat er gevraagd wordt een toets in te drukken als er van cd moet worden opgestart (ik druk dus geen toets in) een uur lang ;aten aanstaan maar er gebeurt echt niets, hoor.
Nou, vervolgens laat ik maar weer opstarten vanaf cd(dus toets indrukken)de cd begint gewoon weer opnieuw alles te laden en te installeren; na een half uur ongeveer is de installatie voltooid en moet de PC opniieuw opgestart worden, waarna alles weer van voren af aan begint. Dit klopt toch niet , ik zit toch echt in een cirkeltje. Wat gaat er fout of vergeet ik wat!?

Eger

Laatst bewerkt:
Als je pc opnieuw opstart dan kijk even goed wat er staat.
Normaal staat er: druk op enter om te starten vanaf cdrom.
Laat even weten wat er staat bij u???????

jean42 zei:
Als je pc opnieuw opstart dan kijk even goed wat er staat.
Normaal staat er: druk op enter om te starten vanaf cdrom.
Laat even weten wat er staat bij u???????

Hallo,
Dit staat er:
Verifying.... en Boot from ATAPI CD-ROM:
Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten

En dan moet ik snel drukken want anders reageert de PC nietr meer op het indrukken van een toets

Eger

ge moet dan niet op die toets drukken als deze opstart na een installatie.
zo kan je weken en maanden en jaren bezig blijven.

succes

jean42 zei:
ge moet dan niet op die toets drukken als deze opstart na een installatie.
zo kan je weken en maanden en jaren bezig blijven.

succes

Ja maar wat moet ik dan wel doen? ZIe bericht 9 voor wat ik al gedaan heb

BANDIT123 zei:

Ja, bedankt voor de hulpsuggesties; ik had juist met Schoonepc gewerkt om tot het huidige resultaat te komen, maar dat lost zo dus niets op; ik heb nou volgens mij al 3 a 4 keer alle formaties en partioneringsrondes uitgevoerd volgens handleiding;
zou het iets met master/slave te maken kunen hebben, ik snap nl. niets van de werking daarvan?
Heeft iemand nog andere ideeën?

groeten,

Eger

Na alle 2 de aanbevelingen staat toch echt goed beschreven wat te doen,en als ik er nog een stuk of 10 bij doe ,staat alles er hetzelfde in.

Ik Pas

eger

kijk in de bios of de first boot je cdrom is: is dat zo dan laat dat staan.
kijk of de tweede boot je hd is: is dat zo dan laat dat staan.
Ik denk dat er geen boot is naar je hd en daarom blijft die op je cdrom starten.

Zorg dus dat er ook een boot naar je hd is.

succes

Hallo,

Ik ga weer een schone installatie uitvoeren met direct de opstartvolgorde cdrom-hd in de boot, ben benieuwd of het nu goed gaat!.

groeten,

Eger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan