schijfnamen veranderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
ik heb nu 2 harde schijven, een cdrom-speler en een brander...

1e schijf is C:
cdrom-speler is D:
brander is E:
2 schijf is F:

ik zou het graag zo hebben:

1e schijf is C:
2e schijf is D:
cdrom-speler is E:
brander is F:

hoe krijg ik dit voor elkaar ???
(ik heb partition magic 8.0, daarmee kun je de letter van een harde schijf wel veranderen, maar niet als de letter al bezet is door een cdrom-speler of brander...)

Dan zal je toch even je kast op moeten maken. En dan de 2hd op de zelfde flatcable moeten zetten. En het zelfde met de cd spelers........

Of je geeft de spelers even y en z als naam en dan je hd naam veranderen. Ik geloof alleen dat als er een OS op die hd staat dit niet gaat werken.

Als je gewoon naar DEZE COMPUTER gaat en rechtsklikt op een harde schijf of cdrom speler, kun je bij EIGENSCHAPPEN de letter veranderen. :)

nee

bij eigenschappen kun je het label veranderen niet de schijfnaam...

en dat in de kast kijken is niet nodig want het is zo door elkaar gehutseld doordat ik een schijf had geformatteerd, dus het was eerst wel goed...

Schijfletters kan je veranderen in configuratiescherm\systeembeheer\schijfbeheer.

Rechter muisklik op partitie\cd-rom, en dan kiezen voor Stationspaden ... wijzigen.

Je moet wel ná de letter F beginnen. Daarna zijn de tussenliggende letters vrij en kan je de gewenste wijzigingen doorvoeren.

Groetjes,
Bennie

BEDANKT BENNIE

dat was precies wat ik bedoelde, heb nu alleen nog wat probleempjes met snelkoppelingen, maar dat had ik wel verwacht...

heel erg bedankt.

No probs!:thumb:

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan