schijfopruiming bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas Jan

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2004
Berichten
697
hoi,
Iedere keer bij het opstarten wil schijfopruiming de schijf opruimen, maar er is niks op te ruimen. Er is nog 25 GB vrij! Hoe kan ik dit uitzetten?
 
Als de mededeling zomaar is gekomen zou ik gewoon de schijfopruiming uitvoeren. ook al heb je nog zoveel ruimte over dan kan dit nooit kwaad en waarschijnlijk is de melding daarna wel weer weg.
 
Probeer het volgende: gewoon vanuit Windows zelf (dus ná gewoon opstarten) de schijfcontrole (met vinkje van Fouten in bestandssysteem automatisch repareren aangezet) van de betroffen partitie nog een keer doen, en helemaal laten uitvoeren (niet afbreken dus).

Ook als daarvoor een herstart gevraagd (indien het om de systeempartitie gaat) gewoon uitvoeren.

Mocht dat niet helpen, dan heb ik misschien nog wel een truc, maar begin met bovenstaande.

Tijs.
 
ik heb ze al tig maal uitgevoerd, blijft toch steeds mee komen bij opstarten!
 
Is het schijfopruiming of schijfcontrole?

Bij het laatste kun je chkntfs /x c: in uitvoeren ingeven, en enteren.
 
Ok, kijk in deze sleutel in regedit.exe:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager

Het gaat om de waarde BootExecute (in het rechtervenster). Dubbelklik daarop.

Zie bijlage wat daar moet staan, haal andere regels tekst weg (wellicht is daar een check vast aangegeven, die moet er dus uit).

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • schijfcontrole_bij_opstarten.JPG
    schijfcontrole_bij_opstarten.JPG
    44,2 KB · Weergaven: 66
dnties jouw oplossing werkt niet en nogmaals voor de duidelijkheid: Het is schijfopruiming.
 
Wist niet eens dat je die op auto kon zetten:eek: , kijk eens bij start, programma's, opstarten, of er iets over bij staat, of in het register, bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Heb je een of ander tweak programma, of zoiets gebruikt? waarbij dat een optie was?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan