Schijfopruiming blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepermuntje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Berichten
532
Sinds enige tijd blijft schijfopruiming bij mij hangen. Ik heb al diverse dingen geprobeerd om het te verhelpen: virusscan met housecall en Norton, spywarecontrole, defragmentatie, schijfcontrole, schijfopruiming in de veilige modus, maar al deze dingen schijnen niet te werken. Nog steeds blijft hij hangen vlak nadat hij begint.

Schijfopruiming vraagt welk station ik wil opruimen, ik kies voor C: en vervolgens verschijnen de voortgangsblokjes. Bij 4 blokjes stopt hij en of ik nou een uur wacht of 5 minuten, dat maakt geen verschil. Hij blijft altijd hangen.

Wat kan ik nog meer doen om dit op te lossen?
 
zorg ervoor dat ALLE toepassingen op de achtergrond zijn uitgeschakeld ! dus niet alleen uit je systemtray, maar ook de andere (te vinden bij taakbeheer).

vaak wordt zoiets veroorzaakt door een antivirus programma bijv.

misschien dat je hier wat aan hebt.

gr HerbieG
 
Geplaatst door herbieg
zorg ervoor dat ALLE toepassingen op de achtergrond zijn uitgeschakeld ! dus niet alleen uit je systemtray, maar ook de andere (te vinden bij taakbeheer).

vaak wordt zoiets veroorzaakt door een antivirus programma bijv.

misschien dat je hier wat aan hebt.

gr HerbieG

Bedoel je dat ik alle processen die in taakbeheer staan moet afsluiten? Dat lijkt me wel erg heftig, dan kan de pc zich alleen nog maar afsluiten.

Ik heb ook het progje van XP_PC geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik had sowieso al met Norton Systemworks de boel gereinigd, maar zonder resultaat.

Wat bedoel je met:
"Maak dan een nieuw .txt bestand en en gooi het weg (verplaatsen naar prullenbak dus). "

Welk tekstbestand?
 
Geplaatst door Pepermuntje


Bedoel je dat ik alle processen die in taakbeheer staan moet afsluiten? Dat lijkt me wel erg heftig, dan kan de pc zich alleen nog maar afsluiten.

Ik heb ook het progje van XP_PC geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik had sowieso al met Norton Systemworks de boel gereinigd, maar zonder resultaat.

Wat bedoel je met:
"Maak dan een nieuw .txt bestand en en gooi het weg (verplaatsen naar prullenbak dus). "

Welk tekstbestand?
Welk tekstbestand :confused:. Jij moet een tekstbestand maken en verwijderen.

Waarom werkt mijn proggie niet?
 
Jouw progje werkt wel, maar ik bedoel dat het verder geen effect heeft op de schijfopruiming. Die werkt nog steeds niet nadat ik dat progje heb gedraaid.

En wat dat tekstbestand betreft, dat heb ik dus gemaakt en in de prullenbak gedeponeerd. Ik snap overigens nog steeds niet wat daarvan nou het nut is, maar goed.

Is er nog een ander redmiddel om schijfopruiming weer aan de praat te krijgen? Dit lijkt niet te gaan lukken zo.
 
Je moest dus kijken of hij dan gewoon de prullenbak leegde.
! Weet je zeker dat ie geen bestanden aan het comprimeren is?!
 
Geplaatst door XP_PC
Je moest dus kijken of hij dan gewoon de prullenbak leegde.
! Weet je zeker dat ie geen bestanden aan het comprimeren is?!

Oh, die prullenbak maakt hij gewoon leeg hoor. Geen probleem. Ook dat tekstbestand wordt verwijderd.

En wat dat comprimeren betreft: daar blijft hij nou juist hangen. Hij zegt:
"Bezig met analyseren van: Oude bestanden comprimeren."
Maar of ik hem dan een uur of 5 minuten laat draaien, dat maakt niks. Hij blijft op dat punt hangen.
 
Ah, dan snap ik het denk ik wel.

Hoeveel MB gaat ie comprimeren volgens de samenvatting?
 
Alle achtergrondprogramma's uitschakelen, behalve systray en explorer.
Daarna opnieuw schrijfopruiming doen.

Moet lukken volgens mij.
 
Geplaatst door XP_PC
Ah, dan snap ik het denk ik wel.

Hoeveel MB gaat ie comprimeren volgens de samenvatting?

Hij geeft geen samenvatting. Die samenvatting van wat hij mogelijk kan verwijderen komt pas nadat die groene voortgangsbalk weg is, maar die blijft op 3 streepjes hangen.
 
Oh, die prullenbak maakt hij gewoon leeg hoor. Geen probleem.

Dus ik ga ervanuit dat schijfopruiming past hangt bij het cleanen zelf :rolleyes:.

Dan moet je de termijn voor comrimeerbare bestanden even hoger of uitzetten.:)
 
Geplaatst door XP_PC


Dus ik ga ervanuit dat schijfopruiming past hangt bij het cleanen zelf :rolleyes:.

Dan moet je de termijn voor comrimeerbare bestanden even hoger of uitzetten.:)

Volgens mij heb ik me niet helemaal duidelijk gemaakt.
Hij komt niet aan comprimeren toe, ook niet aan schoonmaken of opruimen van bestanden. Hij hangt al voordat het venster verschijnt welke bestanden je wilt verwijderen.

Hoe zet ik die termijn voor comprimeerbare bestanden uit? Dan is het probleem misschien ook opgelost.
 
Bij schijfopruiming :p.
Maar daar kom je niet eens. Is nog wel een tweakje voor. Ik kijk morgen even voor je :).
 
Geplaatst door XP_PC
Bij schijfopruiming :p.
Maar daar kom je niet eens. Is nog wel een tweakje voor. Ik kijk morgen even voor je :).

Heb je toevallig dat tweakje nog kunnen vinden? Of weet er verder nog iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Nee, je kon dmv. start, uitvoeren die termijn instellen. Als je dan instelt dat ie dat pas naa 300 dagen moet doen ofzo ben je zo klaar.

Weet de code niet meer :(.
 
Zet het dan uit. naar je harde schijf eigenschappen en uitvinken. je computer vind dan ook veel sneller je gevraagde bestanden.
 
Geplaatst door rafstal
Zet het dan uit. naar je harde schijf eigenschappen en uitvinken. je computer vind dan ook veel sneller je gevraagde bestanden.

Het comprimeren van bestanden heeft altijd al uit gestaan, dus dat is het probleem niet. Waar het om gaat, is dat bij 'schijfopruiming' de pc blijft hangen nog voordat het scherm verschijnt waar ik kan aanvinken welke bestanden ik wil weghalen. Je ziet zo'n voortgangsbalk als hij aan het kijken is welke bestanden mogelijk verwijderd kunnen worden en die balk blijft hangen bij 3 streepjes. Als hij bezig is met:
"Bezig met analyseren van: Oude bestanden comprimeren."
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan