schijfopruiming

Status
Niet open voor verdere reacties.

benni77

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Goedenavond,

Bij het ruimte creeeren van mijn harde schijf ben ik op 2 vragen gestuit:

1) wat zijn windows XP Hotfixen ?? er staan er een stuk of tien in mijn software lijst? kan ik die verwijderen om ruimte vrij te maken ?

2)wat zijn de beste manieren om je harde schijf van ruimte te voorzien?

ik heb al schijfopruiming en het onderdeel conf.scherm --> software gehad

bedankt !

Die hotfixes zijn windows-updates. Het is aan te raden om die niet!! te verwijderen.

Om meer ruimte te krijgen kan je beginnen met het verwijderen van software die je niet gebruikt.

Van de hotfixen zou ik ZEKER afblijven. Dit zijn updates van XP qua beveiliging ed.. En maar 10 ??? Ik zou dan toch dringend windowsupdate even uitvoeren.

Wat betreft je schijf opruiming: ga naar configuratiescherm -> prestaties en onderhoud -> ruimte op harde schijf vrijmaken.

Ik had voor dat ik een windowsupdate deed nog 1 gig vrij op mijn C schijf nu rond de 700 mb, ik vind dat een beetje weinig. Die hotfixes nemen ongeloofelijk veel ruimte in beslag. Heb toen geprobeerd er een aantal te verwijderen. Windows gaf vooraf al een waarschuwing dat het niet aan te raden was dit te doen aangezien programma's dan niet meer goed kunnen werken. Heb het toen maar niet gedaan, en eerst besloten om de vraag hier maar te stellen. Sommige updates heb ik overigens zonder problemen wél kunnen verwijderen waar ik die waarschuwing niet bij kreeg.
Ook wat programma's verwijderd die ik niet gebruik, maar blijf met die beperkte schijfruimte zitten. Ook al geprobeerd te defragmenteren maar dat was niet nodig volgens Windows. Dus ik vroeg me af wat ik nog meer kan verwijderen, ook al de prefetch bestanden verwijderd.
Alvast bedankt

Die hotfixes kunnen inderdaad aardig wat ruimte innemen, maar zijn belangrijk voor je beveiliging.
Even een paar vraagjes:
- Download je veel?
Als dit zo is zou het kunnen dat de map met tijdelijke bestanden (een map met bestanden die nog niet compleet zijn) erg vol is.
- Hoe groot is/zijn je schij(f)(ven)?

Je kan ook even kijken wat veel ruimte inneemt. Niet alleen kijken bij software, want als je veel muziek hebt staat dit niet bij software, maar het neemt wel veel ruimte in.

Je zou als je systeemherstel aan heb staan een nieuw herstel punt kunnen maken .

Vervolgens naar Start> Programma`s > Bureau-accessoires> systeemwerkset >schijfopruiming gaan .

Klik op OK, en in het volgende scherm op het tabblad meer optie`s .

Vervolgens klik je op de onderste optie "systeemherstel"
Voor : opruimen .

Hij ruimt dan alle eerdere herstel punten op behalve de laatste, die nemen ook heel veel ruimte in beslag .

Zorg als je een herstelpunt maak, dat je systeem op het moment goed draaid !

Geplaatst door rve123
Die hotfixes kunnen inderdaad aardig wat ruimte innemen, maar zijn belangrijk voor je beveiliging.
Even een paar vraagjes:
- Download je veel?
Als dit zo is zou het kunnen dat de map met tijdelijke bestanden (een map met bestanden die nog niet compleet zijn) erg vol is.
- Hoe groot is/zijn je schij(f)(ven)?

Je kan ook even kijken wat veel ruimte inneemt. Niet alleen kijken bij software, want als je veel muziek hebt staat dit niet bij software, maar het neemt wel veel ruimte in.

Mijn schijf is in 3 partities verdeeld, C schijf voor windows xp prof, D waar ik alle muziek en andere bestanden naar toe download, E schijf tevens voor opslag
C schijf is 4,87 gig groot, waarvan 807 mb vrij, D is 7,60 gig groot waarvan 1 gig beschikbaar en E is 1,80 gig groot waarvan 777 vrij. De totale schijf is 15 gig.
Temporary Internet Files maak ik regelmatig schoon, dus is nu ook schoon.
Hoop dat je nu iets meer weet.

Geplaatst door roby
Je zou als je systeemherstel aan heb staan een nieuw herstel punt kunnen maken .

Vervolgens naar Start> Programma`s > Bureau-accessoires> systeemwerkset >schijfopruiming gaan .

Klik op OK, en in het volgende scherm op het tabblad meer optie`s .

Vervolgens klik je op de onderste optie "systeemherstel"
Voor : opruimen .

Hij ruimt dan alle eerdere herstel punten op behalve de laatste, die nemen ook heel veel ruimte in beslag .

Zorg als je een herstelpunt maak, dat je systeem op het moment goed draaid !

Systeemherstel staat uit, gebruik ik niet inderdaad omdat dit veel schijfruimte vergt.

Tip?

Zelf gebruik ik voor dit doel het programmatje CCleaner. Is freeware, alle opties aanzetten en waarschijnlijk ben je gelijk al vele tientallen Mb's rijker.

Verder kun je volgens mij ook e.e.a. opschonen onder c:\windows\... zoals de mappen die beginnen met $

Succes!

Re: Tip?

Geplaatst door jagert
Zelf gebruik ik voor dit doel het programmatje CCleaner. Is freeware, alle opties aanzetten en waarschijnlijk ben je gelijk al vele tientallen Mb's rijker.

Verder kun je volgens mij ook e.e.a. opschonen onder c:\windows\... zoals de mappen die beginnen met $

Succes!
Dat met Ccleaner ben ik met je eens.
Die mappen met dit teken $ verwijderen niet. Dit zijn mappen voor de uninstal van hotfixes als ik het goed heb.

Ik heb ze zelf ook een keer verwijderd allemaal. Je kunt alles zo weer updaten, mocht er iets niet goed gaan. Dan kan je ook kijken of je die update daadwerkelijk nodig hebt. Als je een herstelpunt zou hebben kun je helemaal zo terug.

Is niet meer nodig, ik heb Ccleaner gedownload en heb nu ineens veel meer schijfruimte. Bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan