schijfopruiming

Status
Niet open voor verdere reacties.

dRob

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2001
Berichten
141
Ik krijg regelmatig te zien op de PC dat de C schijf vol is. De pop up "onvoldoende ruimte in schijf". Nadat ik schijfopruiming heb gedaan ga ik dan 'overbodige' (?!) programma's verwijderen en haal er schijfopruiming nogmaals overheen maar het probleem blijft eigenlijk. Ook Cc Cleaner wil mij niet volledig aan de beschikbare ruimte helpen.
In verkenner gekeken en de 2 gebruikers van de pc gebruiken ongeveer (samen) 1 Gb aan Mijn documenten. Vreemd want in de folder(s) zelf kan ik die bestanden niet terugvinden die zoveel geheugen gebruiken zodat ik ze weg kan gooien.

Vraag is nu wat ik (nog meer) kan doen om de C schijf weer een beetje meer ruimte te geven.
Normaal is deze 6 Gb en ik heb nu nog maar 260 Mb beschikbaar.
Is er een mooi opschoonprogramma naast Cc cleaner dat de boel op kan schonen of heeft u een tip?
Alvast dank!
 
260MB vrije schijfruimte....? Dat schiet niet echt op he... de eerste de beste keer dat je virtuele geheugen een beetje vol loopt zit de schijf vol.

Als dat alles is, zal je er toch eens over moeten denken om wat meer drastische maatregelen te nemen dan alleen maar schijfopruiming. Om te beginnen programma's verwijderen die je niet (meer) gebruikt, en oude documenten verwijderen of opslaan op CD/DVD.

Anyway.... 6 Gig is anno 2005 voorzichtig gezegd ook wel een beetje aan de krappe kant hoor. Waarom niet gewoon een nieuwe of 2e harde schijf in de pc plaatsen? Voor nog een 60 eurootjes heb je een 80 Gig Maxtor schijf (klik HIER ) en kanj e er voorlopig weer tegenaan.
 
Ik denk (nee weet zeker) dat ik er gewoon een extra hdd bij ga (laten) zetten.
En dan de boel maar weer herverdelen.

Allemaal bedankt (zeker die schoonepc link is super aan te bevelen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan