Schijfopruiming

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkraver

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2004
Berichten
29
Hoi,
Ik had een vraagje over schijfopruiming,
bij schijfopruiming van de harde schijf kwam uit dat er 2,5 Gb aan compressed old files opgeruimd kan worden. Kan deze zonder problemen aangevinkt worden? Aangezien de totale capaciteit maar 20 Gb is vraag ik me af wat deze bestanden inhouden?:rolleyes:
 
Zou ik niet doen,het zij Files die nu niet nodig zijn maar de kans is groot als je ze verwijder,dat je besturing het niet meer doet
 
Met welk progr. ben je daar achter gekomen.
 
Volgens mij kan je 2,5 Gb aan old files comprimeren (dus niet verwijderen) klik op opties en je kan zelf uitmaken wat oud is.

attachment.php


comprimeren
Een manier om de grootte van bestanden te verkleinen.
 
Laatst bewerkt:
ja heb het gezien, maar om welke oude bestanden gaat het dan? :rolleyes: als het gaat om bestanden die belangrijk zijn om de copmuter draaiende te houden dan is het natuurlijk wel een probleem als deze verwijderd wordt, maar als het om oude bestanden gaat die onbelangrijk zijn zou het erg fijn zijn om deze te kunnen verwijderen, aangezien de harde schijf al zo klein is..
 
Bij "Oude bestanden comprimeren" worden helemaal geen bestanden verwijderd. Ze worden alleen gecomprimeerd. Lees de beschrijving maar eens (ook te zien op het screenshot van Jozo).
 
oh ik zie het ja..had ff verkeerd begrepen ;) maar is het aan te raden dat ik deze aanvink? kvraag me ook af waarom deze bij mij zo hoog is..? :rolleyes:
 
Ik zou even naar configuratiescherm gaan en daar kiezen voor internet-opties, dan kom je in het tab blad algemeen en daar zou ik zou ik bestanden verwijderen.
Daarna zou ik nog eens kijken naar schijfopruimen.
Bijmij staat schijopruimen op 0 kb.
 
Geplaatst door humpe
Ik zou even naar configuratiescherm gaan en daar kiezen voor internet-opties, dan kom je in het tab blad algemeen en daar zou ik zou ik bestanden verwijderen.
Daarna zou ik nog eens kijken naar schijfopruimen.
Dat zijn de tijdelijke internet bestanden, die heb ik al verwijderd
 
Bij mij staat oude bestanden comprimeren gewoon op 0 kb, dus ik neem aan dat je het gewoon kan verwijderen of iemand anders moet nog andere mening hebben.
Ik heb het dan over windows xp.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het voor de zekerheid even nagekeken maar bij mij staat er gewoon een vinkje in bij oude bestanden comprimeren, dus bij mij wordt het gewoon verwijderd..
 
Geplaatst door humpe
dus bij mij wordt het gewoon verwijderd..
Er wordt helemaal niets verwijderd bij 'oude bestanden comprimeren', zoals ik al uitlegde. :( Als er 0 kb staat, betekent dat alleen dat er niets meer te comprimeren valt. Met verwijderen van bestanden heeft dit niets van doen.

DarkRaver,
je kunt 'Oude bestanden comprimeren' rustig aanvinken. Kan totaal geen kwaad.
 
Buffy, ik heb er geen ervaring mee bij mij staat deze gewoon aangevinkt en als ik windowswasher er over heen laat lopen dat verwijderd hij dat, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad, je zal best gelijk kunnen hebben..
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
Buffy, ik heb er geen ervaring mee bij mij staat deze gewoon aangevinkt en als ik windowswasher er over heen laat lopen dat verwijderd hij dat, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad, je zal best gelijk kunnen hebben..

Humpe, voor de derde (en laatste) keer: die bestanden worden niet verwijderd maar gecomprimeerd. Kijk eens naar het screenshot dat Jozo eerder plaatste. Daar zie je ook de beschrijving van 'Oude bestanden comprimeren'. Daar staat nota bene letterlijk: "Er worden geen bestanden verwijderd".

Comprimeren is: bestanden kleiner maken, ervoor zorgen dat ze minder ruimte innemen. Verwijderd worden deze bestanden beslist niet. (Gelukkig niet, want dan zou je weleens voor nare verrassingen kunnen komen te staan.)
 
Ik zeg niet dat hij moet verwijderen, ik schets alleen mijn situatie.
 
Geplaatst door humpe
Ik zeg niet dat hij moet verwijderen, ik schets alleen mijn situatie.
Jij spreekt steeds over "verwijderen", nu ook weer. De vraag gaat over de optie "Oude bestanden comprimeren". Daar valt niets te verwijderen, alleen maar te comprimeren.

Welterusten.
 
Ik heb het vinkje er bij mij ook uit gehaald bij Oude bestanden comprimeren.
 
Kolere, dacht nog dit is moeilijk uit te leggen, laat ik er maar een screenshotje bijzetten. Heb nu ook de text nog maar even aangepast. :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan