schijfopruiming

Status
Niet open voor verdere reacties.

leny34

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Na updaten naar XP2 enige tijd geleden kan ik geen schijfopruiming meer doen want dan wordt mij c-schijf helemaal schoongemaakt. Weer geinstalleerd op advies van microsoft weer geprobeerd en weer zag ik de icoontjes verdwijnen. Heeft iemand een oplossing?

Met schijfopruiming bedoel je Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Schijfopruiming? De hele C-schijf schoongemaakt: je bedoelt dat de C-schijf werd geformatteerd? Windows XP was gewist? Na herinstallatie Schijfopruiming en dan wéér de icoontjes die verdwijnen? Welke icoontjes? Op je Bureaublad?

Laatst bewerkt:
Ik begrijp, net als Boeing_737 niet echt goed wat je bedoeld. Voor schijfopruiming kun je veel effectiever dan Win schijfopruiming het progje "diskcleaner" gebruiken, freeware en zeer grondig (ff googlen).

mvg

Jan

Met schijfopruiming bedoel je Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Schijfopruiming? De hele C-schijf schoongemaakt: je bedoelt dat de C-schijf werd geformatteerd? Windows XP was gewist? Na herinstallatie Schijfopruiming en dan wéér de icoontjes die verdwijnen? Welke icoontjes? Op je Bureaublad?
De icoontjes van mij programma's, die op het bureaublad staan. Ja windows XP werd gewist.Leny

Laatst bewerkt:
Ik bedoel met Schijfopruiming dit:

(Klik voor vergroting)

Bedoel jij dat ook?
Nu zijn je iconen verdwenen, maar Windows XP werd niet gewist?
Heeft de medewerker van Microsoft niet ook geadviseerd, wat je moest doen als het wéér fout zou gaan?
(Is jouw Windows XP legaal?)

Edit: volgens mij geef je in je andere topic een antwoord dat hier thuishoort?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie. Ja volgens dit scherm wil ik de schijfopruiming doen. Onderaan staat Bestanden catalogiseren voor indexering en dat is de boosdoener (en dat bestand is heel groot). Als ik dat vinkje erin laat gaat het mis. Ik heb een legale Windows.
groet,
Leny Witte

Als je dubbelklikt op Deze computer op je Bureaublad en je klikt rechts op het icoon van je harde schijf, C bijvoorbeeld en je kiest vervolgens voor Eigenschappen, staat er dan een vinkje voor: "Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen"? Indien nee, dan ook dat vinkje niet zetten voor Bestanden catalogiseren in Schijfopruiming. Indien ja, denk er dan eens aan om op beide plekken het vinkje weg te halen. Als je als één persoon op één PC werkt heeft die indexeringsfunctie nauwelijks een toegevoegde waarde. Als je daarna, dus na het weghalen van die twee vinkjes, via Start, Zoeken, naar een bestand laat zoeken, gaat dat echt snel genoeg.

Hallo Boeing 737
Weer bedankt voor de tip. Ik heb alle vnkjes uitgezet, alleen stond die kreet niet bij de eigenschappen voor mijn c-schijf. Het bedoelde bestand is 30.358.39 groot, maar dat durf ik nog steeds niet op te ruimen.
Gr., Leny Witte

Onderaan staat Bestanden catalogiseren voor indexering en dat is de boosdoener
Als je dat vinkje voor die regel zet, hoort hij dat bestand te catalogiseren, niet te verwijderen.
Als bij je harde schijf het vinkje niet gezet is voor indexeren, kijk dan eens naar het volgende.
Start, Configuratiescherm, Systeembeheer, Services.
Vergroot het venster en zoek de regel "Indexing service".
Klik rechts met je muis op die regel, kies Eigenschappen en zet de instellingen zoals in onderstaand voorbeeld.
Soms is het nodig om tussendoor op Toepassen te klikken om Stoppen in te kunnen klikken.
Herstart je PC en kijk nog eens in Schijfopruiming hoe groot het bestand is bij Catalogiseer etc..

indexservicegi7.jpg

NB: Welk advies heb je nu op welke manier van Microsoft gekregen?

Laatst bewerkt:
Mijn vraag betreffende schijfopruiming is nog steeds niet opgelost, jammer genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan