Enkele maanden geleden (toen 't hier in huis snikheet was, plat dak) kreeg mijn schijf kuren. Als ik bepaalde mappen aanklikte kreeg ik te zien "schijf D is niet geformateerd. Wilt u dat nu doen?". Dat wilde ik niet. Omdat ik vreesde dat de schijf het compleet zou begeven, heb ik zoveel mogelijk data naar 'n andere schijf gekopieerd en vervolgens maandenlang niks gedaan, schijf wel gewoon gebruikt en verder gebaald van de mappen die ik niet meer kon benaderen. Afgelopen weekend heb ik schijfcontrole gedraaid. Ik heb zo te zien alle data terug. Spacemonger meldt dat er 1 unscannable folder is, in totaal 764Mb (is dit het kapotte gebied of is dit hidden space?)
Wat nu?
De schijf draait dus al weer maanden zonder extra problemen. Is 't verstandig deze schijf toch te formateren of defragmenteren of gewoon weer in gebruik nemen zonder verder iets te doen of schijf vervangen?
BTW: in 2005 met hittegolf ook al schijf vervangen en deze zit er dus pas dik een jaar in.
Groet, Nora
Wat nu?
De schijf draait dus al weer maanden zonder extra problemen. Is 't verstandig deze schijf toch te formateren of defragmenteren of gewoon weer in gebruik nemen zonder verder iets te doen of schijf vervangen?
BTW: in 2005 met hittegolf ook al schijf vervangen en deze zit er dus pas dik een jaar in.
Groet, Nora