schijfruimte is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppentje

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2005
Hallo, ik heb de oude computer van mijn vader overgenomen. Hij heeft de recovery cd eroverheen gedraaid om het systeem op te schonen. Nu ben ik hem thuis aan het aansluiten en alles werkt wel, maar ik heb steeds te weinig schijfruimte. Nu heb ik gezien ik "deze computer" dat de totale schijfruimte 55,8 GB is en er is maar 223 MB beschikbaar. Dat is toch gek?? Ik heb de C schijf al nagelopen en er staat niets anders op dan alleen windows xp. Er is ook geen andere partitie aanwezig, want de cdrom ( er zitten er 2 in) zijn D: en E: Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik snap er niets van.

Heb je misschien ergens nog een partitie die nog geactiveerd moet worden in Instellingen-configuratiescherm-systeembeheer- computerbeheer-schijfbeheer.

Hoi !

Die 223 Mb zal de recover-partitie zijn, de rest van de schijf moet je nog toewijzen in schijfbewheer: Rechtsklikken Deze Computer - beheren - schijfbeheer.

Greetz,

Harry.

In het rechtse vak staat dan ;
(C:) Partitie Standaard NTFS In orde (Systeem) 55.89 GB

en daaronder staat een grote knop
Schijf 0
Standaard
55.89 GB
On line

Nu ben ik op mijn andere computer en daar staat in die regel;

Partitie Standaard FAT In orde (EISA-configuratie) 55mb
(C:) Partitie Standaard NTFS In orde (Systeem) 148,95gb

Hoe krijg ik dan die bovenste regel op mijn andere computer??

Hoi !

Rechtsklikken en een schijfletter toewijzen !

Greetz,

Harry.

Die schijf is al toegewezen aan C. Ga hem wel opnieuw formatteren en dan windows er opnieuw opzetten.:confused:
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
:thumb:

Heb hem nu opnieuw geformatteerd en nu heb ik maar 1,4GB over van de 55. En dan is er nix geinstalleerd, geen updates, geen xp service pack 2. Ik snap er helemaal niets meer van. Bij schijfbeheer staat dat c 55GB heeft en nog 1,4GB over heeft.
Help!!!!!!

Hoi !

Tja, ik weet niet hoe je installeert, maar dat doe je blijkbaar niet volgens het boekje !!

Heb je de HELE schijf geformatteerd, dus alle bestaande partitie eerst verwijderd ?

Daarna maak je daar via de XP-CD een partitie van de gewenste grootte en DAAR installeer je XP op !!

Bij het formattaren (niet: snel) geen foutmelding ontvangen ?

Dan gaat het op bovenstaande manier echt lukken.

Na de installatie kun je dan de resterende vrije ruimte alsnog toewijzen en formatteren.

Greetz,

Harry.

Heb hem vandaag wel 3 keer opnieuw geformatteerd, maar ik heb eindelijk mijn schijfruimte terug.:D:thumb:
Bedankt voor alle hulp en ondersteuning;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan