schijfruimte kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

patie001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Berichten
3
Ik heb een ix2 nas van iomeag. Deze gaat niet in slaapmode(harde schijf valt niet stil). Kan dit kwaad voor de harde schijf?

Ik heb hier een usb schijf op aangesloten om van mijn hele nas een backup te maken. Dit lukte zonder problemen (260gb)
Ik kon ook via de nas aan deze bestanden. Hierna sloot ik de nas af en ontkoppelde de externe hd. Nu hang ik de externe hd terug aan de nas maar nu zijn de gegevens (260gb backup) weg. Deze staan er niet meer op.
Als ik nu de externe hd aan mijn pc koppel met vista, dan vind ik die gegevens ook niet terug op die schijf. Wat wel is is dat er 260gb minder ruimte op de schijf is. Maar ik vind nergens die bestanden.
Weet iemand hoe ik deze bestanden kan terug vinden of hoe ik die 260gb aan ruimte(die ik niet zie) kan terug leegmaken?

Alvast bedankt.
 
In windows schijf beheer staat de schijf als 1 partie met de volledige grote zoals die in werkelijkheid is. Nergens zijn de gegevens te zien, niet in de nas en ook niet in windows (verborgen bestanden en systeem files staat op tonen).
 
Indien je de volledige grootte ziet en in niets in verkenner over die bestanden lijkt het mij dat er niets naartoe is geschreven en is die 260GB niet foetsie.
Miss zoeken naar de naam van de backup op of de nas of indien de nas nog aan de pc hing, op de pc zelf?
 
Ik heb de bestanden gevonden. Na een disk check met windows heeft windows een dir gemaakt found.000(hier in stonden alle bestanden die ik kwijt was 260GB) deze stond hidden en system. Na de attrib te veranderen met-S -H kon ik terug aan mijn bestanden. Dus probleem opgelost.

Bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan