schijfruimte upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

@temptation

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Geliefde mensjes,

Ik zit al weer best lang met een ruimte probleem op mijn harde schijven.
Het gaat om een Medion P4 1800Mhz met origineel 1x 80Gb hd. 1.5 geleden heb ik er een 2de hd bij gezet, maar ben inmiddels alweer een jaartje bestanden aan het verwijderen om de nieuwe kwijt te kunnen...

Nu wat kan ik hieraan doen?
Het liefst hou ik de schijven die er nu al insteken zoals ze zijn, en koop ik iets wat ik bij mijn volgende amd64 systeem volgend jaar kan herbruiken. Extern, intern i dunno.

Wie heeft hier wat adviezen/op- aanmerkingen op?:)

Laatst bewerkt:
Koop voor wat Euro's een PCI-IDE-controller. Een kaartje waarmee je tot 4 schijven extra kunt installeren. Een paar schijven erbij en je bent klaar.

Beter toegerust op de toekomst ben je als je een S-ATA kaartje koopt en 2 S-ATA schijven. Wel duurder...

Aan de andere, is de kans misschien best groot dat er in mijn nieuwe pc standaard een raid controller zal zitten,(?) onboard dan wel.
Hierop nog een vraagje, haalt b.v. een onboard raid controller de algehele prestatie/snelheid van een moederbord niet omlaag? Is een pci kaartje dan beter?

..... eerst nog maar eens nadenken waar ik de schijven moet gaan plaatsen, ik heb nl. geen ruimte meer over in mijn atx, en meer warmte kan ie ook niet echt aan.

Nog een andere mogelijkheid:D, misschien pik ik m'n zus d'r dvd brander gewoon voor een week ffies , makkelijker misschien. Zuiniger iig...
(@temptation moet sparen voor een nieuwe fiets :( )

Geplaatst door @temptation

Hierop nog een vraagje, haalt b.v. een onboard raid controller de algehele prestatie/snelheid van een moederbord niet omlaag?
Niet dat ik merk.
Ik werk nu alweer een paar maanden met m'n nieuwe moederbord met onboard Raidcontroler.
De schijven op Raid 0.
Had er voorheen ook eentje en merkte juist meer snelheid in het systeem.:)
Nadat ik eindelijk gebruik kon maken van de onboard Raid-controler.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan