Schijfruimte verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fedorn

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2001
Heb een nieuwe schijf gekocht voor een Compaq. Als eerste geformateerd en toen met fdisk een partitie aan willen maken. Nu blijkt dat er maar 2045 Mb op staat. Volgens de BIOS moet dat 15 Gb. zijn.
Partitiegegevens: C:1 status A PRI DOS 2045 MB systeem onbekend in gebruik 27 %, totale schijfruimte: 7545 MB.
Ik heb alle (1) partities al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt zonder resultaat. Wat doe ik fout?

FAT16 partitie gemaakt?

Je moet wel voor grote schijven onder steuning kiezen.
En je moet eerste fdisken en dan formateren!

Heb je als je fdisk heb gestart een 5e optie. ' niet dos partities' ?

fat16 gaat maar tot 512mb meen ik.

Geplaatst door harmen__666
Je moet wel voor grote schijven onder steuning kiezen.
En je moet eerste fdisken en dan formateren!

Heb je als je fdisk heb gestart een 5e optie. ' niet dos partities' ?

fat16 gaat maar tot 512mb meen ik.

Als je kiest voor grote schijven ondersteuning kies je voor FAT32, anders FAT16

FAT16 gaat tot 2.1 GB, vandaar de vraag.

Maak er een FAT32 partitie van, dan werkt het wel.

FAT16 gaat tot 2.1 GB, vandaar de vraag.

my bad......

Je moet eerst formateren voor je kan zien welk file systeem ie heeft. Ik heb de zelf een keer ervaren dat ik meerdere keren heb moeten fdisken en formateren voor ie fat32 pakte. Tot op heden nog onduidelijk waar dit aan lag.

misschien moet je is een andere boot flop proberen of met een 2000 of xp cd is formateren of partition magic.

Ja Tibor, dat was het goede antwoord. Ik had een verkeerde bootdisk. Ik wist niet dat hier nog verschil in zat. Nieuwe bootdisk erin gedaan partitie verwijderd, nieuwe partitie aangemaakt en voila 15 Gb.
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Sorry Harmen, ik had jouw bericht nog niet gelezen.
Jij zat er inderdaad dichterbij.
misschien moet je is een andere boot flop proberen of met een 2000 of xp cd is formateren of partition magic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan