Schijfruimte Windows Vista weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

docfox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Berichten
3
Hoi!!

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe computer met Windows Vista.
Nu vreet mijn computer soms per dag 2GB weg, tenminste volgens de weergave van mijn Schijfruimte. Waar dit blijft.. geen idee! Heb overigens ook ingesteld dat verborgen mappen en bestanden zichtbaar moeten zijn.
Met treesize al gekeken naar mijn schijfgebruik. Ik zou 50 GB gebruikt hebben (inclusief windows), terwijl ik volgens mijn schijfruimteweergave al 70GB heb verbruikt en nu een week later 80GB! Analyse met WinDirStat / Treesize blijft wel 50GB.
Ccleaner al uitgevoerd, herstelpunten al verwijderd en ook al gekeken of Norton beveiligde bestanden heeft staan in de prullenbak, maar mijn prullenbak is leeg, en zie geen opties daar wat betreft Norton.
Snap er niks meer van terwijl de schijfruimte dus kleiner wordt.
Wie kan mij helpen?

Gr, Wouter
 
Hoi!!

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe computer met Windows Vista.
Nu vreet mijn computer soms per dag 2GB weg, tenminste volgens de weergave van mijn Schijfruimte. Waar dit blijft.. geen idee! Heb overigens ook ingesteld dat verborgen mappen en bestanden zichtbaar moeten zijn.
Met treesize al gekeken naar mijn schijfgebruik. Ik zou 50 GB gebruikt hebben (inclusief windows), terwijl ik volgens mijn schijfruimteweergave al 70GB heb verbruikt en nu een week later 80GB! Analyse met WinDirStat / Treesize blijft wel 50GB.
Ccleaner al uitgevoerd, herstelpunten al verwijderd en ook al gekeken of Norton beveiligde bestanden heeft staan in de prullenbak, maar mijn prullenbak is leeg, en zie geen opties daar wat betreft Norton.
Snap er niks meer van terwijl de schijfruimte dus kleiner wordt.
Wie kan mij helpen?

Gr, Wouter
kijk eens met JDiskReport 1.3.1 van www.jgoodies.com waar die grote files zitten

groetjes

Peter
 
kijk eens met JDiskReport 1.3.1 van www.jgoodies.com waar die grote files zitten

groetjes

Peter

Thx, maar ook JdiskReport zegt dat ik 50 GB heb verbruikt in tegenstelling tot de schijfruimteweergave en C-schijfeigenschappen.
Daar blijft 378GB vrij van de 458, dus 80GB verbruikt.
Ik blijf dus met 30GB zitten terwijl ik niet kan vinden waardoor dat wordt opgevuld.
 
Thx, maar ook JdiskReport zegt dat ik 50 GB heb verbruikt in tegenstelling tot de schijfruimteweergave en C-schijfeigenschappen.
Daar blijft 378GB vrij van de 458, dus 80GB verbruikt.
Ik blijf dus met 30GB zitten terwijl ik niet kan vinden waardoor dat wordt opgevuld.

Opgelost!!
Het zijn toch de systeemherstelpunten! Snap niet waarom ik deze via schijfopruiming bij tabblat opties kennelijk niet kan verwijderen, terwijl mn pc wel zegt dat ie ze dan verwijdert.
Anyway, via Ccleaner kan ik herstelpunten wel verwijderen, en nu weer zeeen van ruimte:p.
Bedankt iig!
 
Ik heb ook last van 'verdwenen' ruimte op mijn C schijf.
Vrijwel alles zelf nagekeken, en ik mis gewoon 50GB.
Ik heb JDiskReport gedownload, en de C schijf laten scannen.

Deze Computer zegt: 5,73GB van 48.8GB beschikbaar

JDiskReport zegt dat de map 'Blocks' (Deze Computer/C:/Blocks) 8,1GB bezet heeft, terwijl ik deze map niet eens kende, en niet weet waar hij voor dient.

Ook 'Users' gebruikt 10,8GB. (Dat is de map 'Gebruikers' neem ik aan?)
Edit: Ik kom er net achter dat een net gedownloade HD film 10 gb in beslag neemt, die opgeslagen word in een map in gebruikers. is dat in ieder geval opgelost.

Nu rest alleen nog de vraag:
'Wat doet de map 'Blocks' en hoort dit zoveel geheugen in beslag te nemen.
En: is 49GB ruimte op je Cschijf overal weinig? Dat idee krijg ik namelijk..
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan