Schijfvolgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarod

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Een korte vraag : in het Bios wordt mijn bootschijf (jumpers op master dus dat is oke) als eerste schijf gezien. In windows schijfbeheer en Partition Magic staat deze als 2e schijf. Hoe kan dit ?? (asus m2v-mx se moederbord)

Groet, Jarod

De Boot-sequence heeft te maken met de volgorde waarin wordt gezocht naar een opstartbaar iets.

Dus dat betekent niet dat je eerste schijf ook als eerste in de boot-sequence wordt gezocht. Die volgorde kun je zelf aanpassen.

Dat is duidelijk. Maar waar het om gaat is het verschil tussen het bios en windows schijfbeheer. In het bios wordt mijn eerste schijf als eerste schijf aangegeven (ide 1 op het moederbord. Maar windows schijfbeheer (en partitiion magic) geven deze schijf als 2e schijf weer, en mijn ander harde schijf welke op ide 2 is aangesloten en door het bios ook als zodanig wordt aangegeven, wordt als eerste schijf aangeven in schijfbeheer en PM.

Groet, Jarod

Ik ben verder gaan kijken tijdens de opstart. Ik zie na het eerste bootscherm de diskvolgorde voorbij komen. Daar wordt aangegeven dat als disk 0 mijn 2e ide master wordt aangegeven. Dan de CD rom (slave) als disk 1, als derde wordt mijn bootdisk aangegeven als disk 2 terwijl deze op ide 1 als master staat aangesloten. ALs laatste wordt mijn 2e cd writer (slave) aangeven als disk 3. Wie weet hoe dit komt ??

Jarod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan