schijnbare Standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

el_froggy

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2005
hey
ik heb een raar probleem met mijn PC
toen ik gisteren klaar was met alles eens af te kuisen, stak ik alle bedrading van mijn pc weer mooi op zijn plaats, en starte deze op.
raar genoeg bleef mijn scherm in standby staan, en lichte mijn keyboard niet op.
dus ik kijk naar mijn case, en zie daar mijn power-knop flikkeren.

Ik denk dat ie in StandBy staat ofzo. maar zonder scherm kan ik daar toch moeilijk iets aan veranderen.
ofwel?

kan iemand me aub asap helpen? Want mijn fakturen staan op die pc.

gegroet

Zit de monitor stekker op de goede plek? (soms zitten er 2 aansluitingen).

Knipperen van de power; heb je al de stroom er opnieuw afgehaald en op gedaan?

Piept ie niet?

monitor zit op juiste plek,
en heb strom al aan en af gedaan

geen reactie

Koppel al je stekkers er eens af en houd dan de powerknop zo'n 30 seconden ingedrukt en probeer het hierna nog eens.

heb het batterijtje van mijn bios er al uit gehaald,
gaf geen vershil... :s
:(

Koppel alles eens af en start eens op alleen met voeding,videokaart,geheugen,moederbord en hdd en kijk eens of die het wel doet.
Als het powerlampje knippert staat ie toch niet op standby volgens mij.

Wat heb je allemaal afgekuist en hoe?
Weet je zeker dat alles goed is aangesloten?
Er moet hier toch echt iets mis zijn gegaan met het afkuisen denk ik.

begin weer eens van nul en sluit alles stap voor stap weer aan. wat ik denk: je videokaart zit los:) zieje nergens losse kabels liggen die niet aangesloten zin?

Hallo

Moest er een probleem zijn met de videokaart of met het geheugen , dan zouden er de nodige "error piepjes " volgen.

Over welke p.c. spreken we ???

P2 , P3 , Intel of... A.m.d. c.p.u. , etc.....

Mits je reeds het b.i.o.s. batterijtje hebt verwijdert , draaien alle voorziene fan's , en zijn deze zuiver ???

Veel recente p.c.'s zijn immers volledig dood , indien er 1 of meerdere fan's niet werken. "monitoring d.m.v. b.i.o.s."

Peter

het gaat hier om een P3 550Mhz

alles draaide op het eerste zicht mooi naar behoren

dan is de enige mogelijke verklaring die ik heb dat je moederbord naar de haaien is

check ook eens datgene waar je mee schoongemaakt heb, of je niet toevallig een jumpertje ofzo hebt meegenomen tijdens het kuizen.

nog een manier is zoeken op de manual van je moederbord, zoek in de manual de "plattegrond"/ afbeelding van je moederbord, loop nu eens deze afbeelding na met hoe het er nu op jou moederbord uitziet.

Hallo

Indien je de videokaart verwijdert , en dan de betrokken p.c. opstart .....

Heb je dan "piepjes" v/d b.i.o.s. ???

Indien niet ....

En uiteraard is al het voorgaande o.k. ...

Dan zou ik het b.i.o.s. batterijtje eens kontroleren op zijn korrekte klemspanning. (dm.v. multimeter)

Als allerlaattste optie .... eens de p.supply vervangen d.m.v. een ruilexemplaar.

Om eventuele "databeschadiging" op de harddisk te voorkomen , zou ik persoonlijk tijdens de testfase de voedingsconnector en de "flatcable" afkoppelen v/d h.d.d.

Na terug werken p.c. , kun je deze terug aansluiten .

Peter

Laatst bewerkt:
kijk eens goed of je ide kabel van de harde schijf er niet ondersteboven in zit.
zelf ook een keer gehad.
:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan