Schijven formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaZzIeJ

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een pc met Windows Media Center edition 2005. Ik wil mijn schijf formatteren die uit partities bestaat, namelijk C: en D:. Het is gelukt om via fdisk C: te verwijderen en daarna te formatteren, D: is een ander verhaal. Ik krijg namelijk als ik in fdisk partitie D: (een extended dos partitie) wil verwijderen via Delete partition or Logical DOS Drive>>Delete Extended DOS partition krijg ik deze error: Cannot delete extended DOS partition while logical drives exist. Nou, aan deze foutmelding te zien zou ik eerst de logical dos drives verwijderen dus ik doe nu dit: Delete partition or logical dos drive>>delete logical dos drive(s) in the extended dos partition, dan krijg ik ook een melding: No logical drives defined. (paar regels verder):All logical drives deleted in the extended dos partition. Wie-o-wie kan mij helpen????

(ik gebruik een windows ME opstartdiskette)

- PazzieJ

EDIT: Allemaal bedankt, het is gelukt dankzij de hulp van lange pier. Hoewel mijn setup daarna de schijf nog steeds niet zag ben ik er achter gekomen dat ik in mijn bios de sata(nog iets) ipv RAID op IDE moest zetten ;)
 
Laatst bewerkt:
Zet eens op die ME opstartflop deze voor dos, kun alles mee, wat je wilt.:cool:

:D
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Zet eens op die 98 opstartflop deze voor dos, kun alles mee, wat je wilt.
wat bedoel je kan alles mee? zou het hiermee misschien wel lukken wil je zeggen??
(whoops te snel mijn ts willen typen, het is namelijk een windows ME opstartdiskette..)
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
moet ik dan eerst alles wat op de floppy staat verwijderen? (lijkt me wel he?)
en daarna dat Testdisk erop zetten en het gebruiken als opstartdiskkette?
 
Nee, het moet erbij, als het nog past, het is zelf niet opstartbaar, of maak eerst een universele opstartflop en zet TestDisk erbij, met deze, b.v.
 
Ik begrijp echt helemaal niks van dat testdisk. Het is me gelukt om testdisk.exe te openen via dos. dan moet ik zeggen wat voor soort schijf het is, ik kies de bovenste (pc). Daarna moet ik mijn schijf selecteren en dan krijg ik allemaal opties. In geen een van die opties zie ik iets van Delete Partition, alleen add partition. :S Wat moet ik precies doen? of heb je me misschien verkeerd begrepen? :S
 
Waarom gebruik je niet gewoon de cd van MCE?
Hiermee kan je ook formateren.
Opstarten met CD erin en de setup volgen tot het formateren.
hier kan je tevens de partities verwijderen, aanpassen, aanmaken etcetc.
 
Na de keuze intel, kun je voor delete kiezen, daarmee kun je de partities waghalen.
 
Ruudjuh® zei:
Waarom gebruik je niet gewoon de cd van MCE?
Hiermee kan je ook formateren.
Opstarten met CD erin en de setup volgen tot het formateren.
hier kan je tevens de partities verwijderen, aanpassen, aanmaken etcetc.
Dat is ook een probleem, daar ziet de setup geen schijf! :s
 
Lange Pier zei:
Na de keuze intel, kun je voor delete kiezen, daarmee kun je de partities waghalen.
ik zal nog eens goed kijken dan, ik zag het tenminste niet...:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan