Schijven wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Berichten
2.021
Beetje gekke vraag. Ik wil graag dat mijn DVD speler de F schijf toebedeeld krijgt en de DVD brander de G schijf. Hoe kan ik dit omwisselen. Is misschien heel makkelijk of niet?

:confused:
 
Ga naar --> configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Schijfbeheer.
Hier kun je voor elk station een letter toewijzen.
Maar pas wel op, als je je cd-rom of dvd-rom een andere stationsletter geeft kan het gebeuren dat sommige geïnstalleerde software niet meer werkt omdat het pad niet meer klopt.
 
Hmm heb even gekeken maar zie F en G niet staan alleen de harde schijven worden aangegeven.

F en G zijn dus feitelijk geen schijven maar laders of hoe noem je dat. DVD player en DVD brander die twee wil ik om gedraaid hebben qua letter.
 
Als de 1 F is en de ander G, geef je voor G eers b.v L aan, nu is G vrij, dus kun je voor F , G aangeven, Daarna kun je voor L ..F aangeven:thumb:
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Ga naar --> configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Schijfbeheer.
Hier kun je voor elk station een letter toewijzen.
Maar pas wel op, als je je cd-rom of dvd-rom een andere stationsletter geeft kan het gebeuren dat sommige geïnstalleerde software niet meer werkt omdat het pad niet meer klopt.


Dat heeft alleen te maken met het pad naar 1 van je harde schijven/partities, maar niet met cdr/dvd spelers
 
Ik neem aan dat dit (bijlage) bedoelt wordt?
 

Bijlagen

  • afbeelding1.jpg
    afbeelding1.jpg
    17,6 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
even volledig scherm maken daar, ze moeten er volgens mij bij staan.
En dit is niet aan te raden voor je vaste schijven hoor..
 
Nee weet ik maar de dvd spelers zaten precies andersom vandaar deze verandering. Moest steeds denken F is brander en G is speler terwijl ze in de pc andersom zitten.......
 
Geplaatst door PJnijm
Nee weet ik maar de dvd spelers zaten precies andersom vandaar deze verandering. Moest steeds denken F is brander en G is speler terwijl ze in de pc andersom zitten.......

is het nu gelukt?
 
Yep is gelukt eigenlijk een fluitje van een cent, als je maar weet waar je moet zoeken. Was wel even bang dat e.e.a. het niet meer zou doen, maar alles doet het nu perfect met de volgorde die ik wilde.

Thanks you all!

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan