Schoef door gedraait macbook pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hallo,

Ik heb een SSD in mijn Macbook gedaan waar bij alles goed gelukt was. Toen ik de cd speller er uit wou halen was er 1 probleem... Alle schroeven gingen er goed uit, op 2 na. Deze draaide ik meteen kapot na 1 slag...
Nu dat de schroeven draaier geen grip meer kan krijgen kan ik ze er niet meer uit halen.

Na dat dit gebeurt was heb ik meteen Apple gebeld en gevraagd wat ik het beste kon doen. Na 20 Min te wachten tot ik werd geholpen kreeg ik het antwoord: "Wij mogen u niet telefonisch helpen..." en dat ik naar een service punt moet gaan...

Ik dus de Amac en iCenter gebeld en kreeg het antwoord: "dit bedraagt rond de 80,- (?!) service kosten"

Nu dat ik een beetje de moed heb verloren bedacht ik, misschien hebben jullie een creative manier om dit los te halen, of heeft er ook ervaring mee!

Hier heb ik wat foto's van de schroeven, zoals je wel ziet zitten ze beetje op ***** plekken...

Schroef 1
Schroef 2 (Deze schroef is net zo kapot als de eerste.. Kon er geen scherpende foto van maken... Hier kan je zien waar die ongeveer zit)
Totaal

Ik hoop dat 1 iemand mij kan helpen...:confused:

Laatst bewerkt:
De 1e twee fotos zijn niet scherp.. en kun je bij de totaal foto pijltjes intekenen waar we zijn moeten?
Of je maakt betere fotos....

er is speciale past in de handel om grip op schroeven te krijgen.
een beetje van deze past in de kop schroevendraaier erin en draaien maar.
De beter ijzerhandel heeft dit.

http://webshop.ventix.be/products/bison-grip

Laatst bewerkt:
Dat zou ik eens proberen dan! Dit is niet beetje tricy in een laptop?

Hier hebben ze nog meer tips;
http://forum.fok.nl/topic/836508/3/25
Die Bison Grip heb ik nog nooit gezien, iig de laatste tijd niet.
Zal eens opletten, kan handig zijn... (bestaat nog? Zag kavels in de aanbieding staan... meestal geen best teken)

er zijn vele merken die dit hebben.
dit is een voorbeeld.
zelf heb ik het bij inotech gehaald in enschede.

er zijn vele merken die dit hebben.
dit is een voorbeeld.
zelf heb ik het bij inotech gehaald in enschede.

Weet je toevallig nog hoe de naam van dit was? Ben de site al aan het af zoeken maar kan hier niet echt vinden...

Hallo

Jammerlijk genoeg blinken de foto's niet echt uit in duidelijkheid , desondanks een poging wat je kunt doen.

Altijd een perfekt passende schroevendraaier gebruiken ... eentje die bijna past , kun je de schroef beschadigen.

Let er dus op dat er -->geen<-- speling is.

Veel van dergelijke schroeven zijn gemaakt van heel licht metaal , die snel vervormen ... zoals je hebt ondervonden.

In dit geval , zou ik de schroefkop een beetje opwarmen , waardoor hij hopelijk voldoende uitzet/krimpt , om nog los gedraaid te kunnen worden.

M.b.v. een fijne punt van een soldeerbout moet dit lukken , let uiteraard op dat eventueel plastic niet smelt , want dan heb je nog meer werk.

Mocht dit nog niet lukken , een gedoseerde tik met hamertje en korrekt passende schoeverdraaier.

Indien je hierin geen ervaring bezit ... is het uiteraard veiliger om dit te laten uitvoeren door iemand die weet met wat hij bezig is.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan