Schokjes bij Laptop (gebruik niet originele adapter)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

truusje5314

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Ik voel kleine schokjes bij me pols als de niet originele adapter erin zit ? \|Ligt het dan aan de hoeveelheid volt het is 19.0v heb een dv4000 HP ?????Of moet ik gewoon de originele hebben?

Draai de stekker eens om in het stopcontact en probeer nog eens.....
[bij een geschakelde [net]voeding zonder aarde kan deze gaan "zweven" en dan dus schokjes geven... als je aan metalen delen van de laptop komt]

Hallo

Sommige netadaptors hebben een geaarde netstekker .

Deze MOET op een geaard stopkontakt worden aangesloten .

Indien niet ... storing radio/t.v. , opbouw statische elektriciteit , netspanning op metalen onderdelen en .... onvoorspelbare fouten/schade aan de betrokken p.c.

Dit geldt uiteraard ook voor desktop p.c.'s .

Peter

Laptop voedingen hebben geen geaarde stekkers, ze zijn dubbel geisoleerd. De meeste laptops hebben ook niet veel aanraakbare metalen delen.......

Hoi en bedankt vooor jullie reactie, maar ik snap er nog geen bal van?? kheb hem nu in muur gedaan \(net zat die dus in de verlengsnoer)maar nig steeds het zelfde is hij dan kapot(want hij is helemaal nieuw) of ligt het ergens anders aan en wat is geaard of niet?:rolleyes:

heb hem ook gedraaid hehehe misschien een ander stopcontact? maa mijn i net kabel is niet zo lang , maar zou het daaraan kunnen liggen? (is het eigelijk erg schadelijk als die die schokjes geeft?) (heb net de winkel gebeld en gevraagd of het niet te veel watt was,die vertelde mij dat de laptop niet meer verbruikt dan dat hij nodig heeft?\ \klopt dat|)

Laatst bewerkt door een moderator:
De voeding levert inderdaad niet meer stroom [watt] dan de laptop aankan... Dat omdraaien van de stekker was geen grap.... op één gat van een stopcontact staat namelijk de spanning [230 Volt], het andere gat is de "0"....

Maar waar voel je dan die "schokjes"..? Als je de toetsen aantikt? Welke laptop is het?

hoi en nogmaals bedankt voor je snelle antw heb net van stopcontact veranderd en ja hoor, geen schokjes meer dus zal aan het stopcontact hebben gelegen(nog geen 20 cm is de tv telefoon en i net kabel misschien te veel druk???ik ben allang blij da die geen schokjes meer geeft BEDANKT kheb er zeker wat aan gehad@

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan