Schokkend videobeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanreenen1967

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2014
Ik tob al een behoorlijke tijd met schokkend videobeeld. Ik film met een JVC Hard Disk Camcorder 1080/50P AVCHD/MPEG2 format, waarop die schokkerigheid helemaal niet is waar te nemen. Ook wanneer ik de beelden op televisie bekijk is er niets aan de hand. Pas nadat ik mijn MPEG2 videobestanden via een USB kabel naar mijn PC heb gekopieerd begint het gezeur. Op mijn PC gebruik ik Pinnacle Studio 15 om deze bestanden te verwerken tot een videoproject en om deze dan op een DVD te branden. Het opmerkelijke is trouwens dat niet alleen de bestanden in Pinnacle schokkerigheid vertonen maar op mijn hele PC is dat waar te nemen. Filmpjes op YouTube, reclamefilmpjes en noem maar op; alles schokt en trilt. Wanneer je dan na het branden zo'n DVD gaat bekijken is het niet om aan te zien, en het heeft ook invloed op je beeldscherpte. En er is tot nu toe niemand op deze wereld die me kan vertellen waar dít door komt. Mijn computerleverancier is óók uitgepraat en als ik geen kontact meer maak doen zij het ook niet.
Maar ik blijf er mee zitten. Ik heb nu mijn hoop gevestigd op iemand die dit leest en dit probleem ook herkent, om zo een stapje verder te komen. Een leuke hobby zet je niet zomaar aan de kant!!

Gebeurt dat ook als je de videobestanden, nadat je ze op je PC hebt gezet afspeelt met b.v. de VLC Player?

Om te beginnen, welke hardware gebruik je, welke windows en bitsversie?
Heb je al es gescand op/naar spyware?

VLC Player??

Hallo edmoor,

Ik ben geheel geen computerkenner, ik weet alleen hoe ik bestanden kan kopiëren van camera naar PC en dan alles verwerken met Pinnacle. Dus wat een VLC Player is....?? Als ik het goed heb spelen de bestanden af via Windows Media Player.

Ok, Windows Media Player mag ook. Spelen ze daarin ook schokkend af als je ze direct na het op de PC plaatsen afspeelt?

Hallo Edmoor,

Ja, zodra ze op de pc staan vertonen ze een schokkend beeld. In Pinnacle kan ik ze namelijk individueel én in een project laten afspelen en op beide manieren schokken ze.

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik wil weten of ze in Windows Media Player al schokkend afspelen voordat je er ook maar iets met Pinnacle mee doet.

Na het kopiëren naar de pc worden de bestanden opgeslagen in documenten. Wanneer ik ze dáár laat afspelen gaat het goed. En in Pinnacle schokt alles.....

Ok, dan is het dus Pinnacle waar het probleem begint. Daar kan ik helaas niet bij helpen omdat ik Pinnacle niet ken. Even wachten nog dus op iemand die daar ervaring mee heeft. Wat je intussen wel kunt doen is je temp map leeg maken, want wanneer deze behoorlijk gevuld begint te raken kan dat ook problemen geven. Die map mag gewoon helemaal leeg en om dat te doen ga je als volgt te werk:

1 - Start de verkenner
2 - Tik in de adresbalk het volgende: %temp%
3 - Druk op de Enter toets. Je bent nu in je temp map
4 - Druk op de toetscombinatie Ctrl-A. Dit selecteert alle bestanden
5 - Druk nu op de Del toets

Dit verplaatst alle bestanden in deze map naar de prullenbak. Bestanden die in gebruik zijn worden niet verwijderd. Als daarover een melding komt kies je voor "Overslaan"

Als hij klaar is kun je de prullenbak leeg maken. Daarna kijk je nog eens in Pinnacle of dit het probleem verholpen heeft. Als dat niet het geval is dan is dat jammer maar heb je in ieder geval weer een schone temp map.

Laatst bewerkt:
Wanneer ik via lokale schijf C ga, zie ik een temp map die leeg is. Wanneer ik dan de map Windows open zie ik óók een temp map. Misschien moet je me nog even de term verkenner uitleggen.

Ik heb het niet over zomaar een map met de naam temp maar een map waar de variabele %temp% naar verwijst. Daarom vertelde ik letterlijk wat je in moet tikken. De Verkenner, tja, dat is wat je gebruikt om naar verschillende mappen op je schijf te bladeren.

Ik ga nog even wachten op reacties van videokenners. Het is gelukt, maar heeft niets uitgehaald.

Het was ook een kleine kans, maar het proberen waard. En het heeft zo z'n voordelen dat die map schoon is. Nu inderdaad wachten op Pinnacle kenners.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan