schokkerig beeld bij game

Status
Niet open voor verdere reacties.

amber2911

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Hoi,
Ik speel al heel lang een spel op mijn laptop maar het lijkt de laatste tijd alsof mijn grafische kaart het niet meer kan bijbenen. Het beeld is zo schokkerig dat ik er duizelig van word. Dat was eerst niet zo. Ik heb een Micromaxx (ah-laptop) met een ATI kaart. Ik heb mijn comp grondig gescanned en dingetjes uit gezet in lopende processen voor zover ik dat durfde maar niets helpt :s

Installeer eens een nieuwe update van de driver van de grafische kaart.

Een laptop is meestal ook niet bedoeld om te gamen.

tnx I zal zien of ik iets kan vinden. Ik heb deze laptop trouwens speciaal gekocht om mee te gamen :p an tot nu toe ging het prima. Ik weet niet of je dit ding kent maar het is een echte home laptop so to speak.

Meestal is een virusscanner, firewall, spywarescanner ook een oorzaak voor traag lopen van een spel.
Ik heb ooit een conflict tussen nvidia en speedfan waarbij 20 percent van de cpu kracht werd gebruikt voor niets.
Dus kijk ook eens in taakbeheer hoeveel er in rust word gebruikt en als er veel word gebruikt ook naar welk prog dit doet.

Hoi,

Ik denk niet dat het aan de drivers van de Grafische kaart ligt. Het kan gewoon niet dat als een spel altijd goed heeft gedraaid ineens de drivers te oud zijn. Dit zou alleen kunnen zijn wanneer je nieuwere games gaat doen.

Probeer wat al is aangegeven eerst je systeem eens op te frissen. Daar zit vaak het probleem, wanneer er geen hardware matige fouten zijn.

Dus gewoon het standaard rijtje zaken eerst eens gaan aflopen.

Cleanen, scannen op spyware, scannen op virussen, eventueel defragmenteren, etc.

Laatst bewerkt:
Hm ik ben op die ATI site wezen kijken voor driver updates maar daar word ik alleen maar duizeliger van. Ik kan echt niet bepalen welke update ik zou moeten hebben. :S

Ik heb alles wat hierboven staat al gedaan. Comp is helemaal schoon. Defrag is niet nodig zegt hij. Kan het met temperatuur te maken hebben?

Laatst bewerkt:
Wat is de temperatuur van de processor, en van je grafische kaart?

Je kan ook even je game instellingen saven, en de game er eens opnieuw opzetten, daarna je gesavede instellingen weer terugzetten eventueel.

Ik heb de game opnieuw geinstalleerd maar deeft niets uitgehaald. Ik zou niet weten hoe ik moet zien wat de temperatuur is en als ik op de ati site ga kijken word ik gek van de lijst die ze daar geven.

Staat bij apparaatbeheer, ata atapi controllers, primary ide controller deze wel op udma?
Als de schijf een probleem heeft, terecht of niet terecht, dan wordt er meestal teruggeschakelt naar pio mode, dan krijg je ook die verschijnselen.

En voor ATI drivers kun je ook die van Omega gebruiken, die zijn wat verbeterd t.o.v. de originele.

http://www.omegadrivers.net/

Even de juiste knoppen indrukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan