Schokkerig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dersil

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Berichten
4
Hoi!
De laatste tijd is m'n pc erg schokkerig. Bij de meest simpele dingen als bijvoorbeeld het afspelen van een youtube filmpje in firefox begint alles te schokken. En soms blijft het muizen al hangen. M'n CPU draait overuren...

Weet iemand hoe ik kan checken waar het probleem zit?

Gegevens pc:
Vista home premium
AMD 64 X2 6400+
2046 MB ram
Nvidia geforce 7600gt

ps. ik dacht zelf aan kapoet geheugen, vandaar dat ik het hier neerzet..
bijgevoegd taakbeheer screens
 

Bijlagen

  • mmm.jpg
    mmm.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 27
  • mmm1.jpg
    mmm1.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 23
geheugen denk ik, plus dat je videokaart niet de snelste meer is.

maar zeker geen kapot geheugen. ik denk dat er dan andere dingen gebeuren, en zou je geheugen niet herkent worden

als ik kijk naar mijn vista zie ik dat er maar 28% gebruikt wordt van de 3 GB

misschien kan je wat dingen die automatisch opstarten uitzetten,
of wat minder tegelijk doen.
 
de video kaart is goed genoeg voor filmpjes te bkijken via your tube.
de oorzaak moet elders legen.
als eens je pc een schoonmaak beurd gegeven ?
laaste codecs geprobeerd ?
ik zelf heb ook nog een oude pc met dat type kaart en hier haperen het totaal niet.
wat ook kan zijn is dat de site druk bezocht woord op het moment.
 
vista home premium, trekt zeker wel aan je videokaart,als je videokaart ook nog extra shared geheugen van je mbram trekt , dan is dat nog een geheugen trekker.

dus hoogstwaarschijnlijk een overvolle pc, met allerlei spyware erop, die je dus moet schoonmaken
 
Dit alles is vrij plotseling begonnen allemaal. Een week geleden had ik nergens last van. Mijn pc gedrag is niet veranderd en de inhoud van m'n pc evenmin, qua software en hardware. Ik zal even de spyware scanner opstarten misschien dat-ie wat vind.

Maar hoe verklaart het het hoge CPU gebruik? Nu ben ik niet zo verschrikkelijk handig met pc's dus ik kan het mis hebben, maar als ik in het verleden eens taakbeheer opende was het cpu gebruik lang zo hoog niet. Nu zit-ie met alleen 2 vensters van firefox open al op 30 á 40%. Dat lijkt me wel erg overdreven. Het geheugen blijft stabiel rond de 920mb. Terwijl er eigenlijk amper processen draaien. En er zitten ook niet echt rare dingen bij, heb ik het idee. Zie de screens.

Zijn er ook nog wat diagnostic tooltjes die ik misschien kan proberen?
 
Met behulp van Hitman alle spyware weer opgeruimd, bagger van de c schijf gegooid (nu 6gb vrij) en een defragmentatie ronde verder kan ik weinig verandering bespeuren. Dat suckt. Iemand nog een idee?

Ik gebruik sinds gister wel een grotere monitor (22"). Voorheen een 19" maar ook toen had ik er al last van. Dit lijkt het wel wat verergerd te hebben. *** voor de grafische kaart?
 
nou een grotere monitor gaat er niets mee te maken hebben, misschien heb je de resolutie wel veranderd, maar ik zou niet weten wat de invloed op je systeem daarvan is,

wat draai je vista of xp?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan