Schone installatie Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Netjutter1

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2012
Ik wil Windows 8.1 opnieuw instaleren op een nieuwe SSD schijf die ik pas heb aangeschaft.
Ik heb Windows 8.1 overgezet naar mijn nieuwe SSD middels het programma Paragon Migrate, maar omdat het wat schokkerig reageert, het bevriest als het ware een moment, wil ik een schone installatie uitvoeren.
Nu heb ik 2 vragen:
Moet ik hiervoor de SSD formateren?
en
Wat gebeurt er met mijn Persoonlijke mappen, die nu op een andere partitie staan?

Het beste is om inderdaad de SSD te formatteren, zodat je echt "schoon" begint. Persoonlijke mappen en andere bestanden die al op de SSD staan zullen dan gewist worden, dus deze moet je dan even over zetten/back-uppen naar een andere locatie (externe harde schijf o.i.d.)

Sorry, ik ben niet erg duidelijk geweest, mijn Persoonlijke mappen staan op een partitie op een andere interne harddisk.

dan worden die niet verwijdert, je formatteert tenslotte enkel de SSD. Een back-up kan desondanks nooit kwaad ;)

Op verzoek van het Helpmij.nl team meld ik hierbij dat de schone installatie van Windows 8.1 voor mij tot volle tevredenheid is verlopen.

De SSD heb ik eerst geformateerd en mijn Persoonlijke mappen heb ik veilig gesteld door de interne harddisk waar deze op stonden tijdelijk los te koppelen.
Verder heb ik een installatiemedium voor Windows 8.1 aangemaakt op de navolgende url http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/create-reset-refresh-media

Op url http://www.eightforums.com/tutorials/18309-windows-8-windows-8-1-iso-download-create.html vond ik nog deze waarschuwing (zie bijlage). Bekijk bijlage 226251
Bij mij is dit niet gebeurd, waarschijnlijk omdat ik mijn persoonlijke mappen al op een andere schijf had staan toen ik de mediacreationtool.exe heb uitgevoerd.

Het probleem van het schokkerig reageren (bevriezen) is uiteindelijk opgelost door de Sata kabel van de SSD in Sata connector 1 te steken en de Sata kabel van de oude schijf in Sata connector 4.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan