Schone installatie XP home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supercop

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Berichten
28
Ik heb vorige jaar een laptop(fujitsu Siemens) gekocht met voorgeinstalleerde XP home. Nu wil ik vanwege het feit dat een en ander steeds trager gaat lopen een schone XP home installatie doen.

Bij de laptop zat een windows CDROM, met naar wat ik net zag XP home erop.

Kan ik de C partitie gewoon wissen en dan met de CDROM een schone installatie doen. Of moet ik wat anders doen. Hoe zit het met activatie? Uiteraard heb ik een legale produktkey.
 
In principe ja, als je "pech" hebt is het "slechts" een recoverydisk die bijvoorbeeld gebruik maakt van een verborgen partitie, maar ook dan zal die gaan werken want die verborgen partitie ga/kun jij op een normale manier toch niet wissen.

Als het een officiele Windows CD is herken je dit wel aan de opdruk Microsoft etc., is het slechts een recoverydisk dan herken je deze ook aan het opschrift van de fabrikant van de pc -> FS in jouw geval.

Enige wat je in gedachten moet houden is dat je even checkt of in het bios opstarten vanaf CD als eerste bootoptie staat genoemd.
 
Hoi,

Ik ga reageren op vragen die nog gesteld moeten worden ....... (denk dat de klok van de server van helpmij niet goed staat).

Ik denk dat je wel moet nagaan of je op de c:partitie geen gegevens hebt staan die je - in de loop van zeg anderhalf jaar - hebt 'verzameld'.
Als je een complete recovery doet ben je die anders kwijt.
 
Gegevens

Hoi,

Ik ga reageren op vragen die nog gesteld moeten worden ....... (denk dat de klok van de server van helpmij niet goed staat).

Ik denk dat je wel moet nagaan of je op de c:partitie geen gegevens hebt staan die je - in de loop van zeg anderhalf jaar - hebt 'verzameld'.
Als je een complete recovery doet ben je die anders kwijt.

Hallo Valijn,

Naar mijn idee ben je die gegevens kwijt, ik zou zeker het risico niet lopen......:shocked:

Gr. JT
 
Uit de vraagstelling van Supercop:
Kan ik de C partitie gewoon wissen en dan met de CDROM een schone installatie doen.
leid ik af dat hij heel goed beseft dat eventuele data (brieven / rekenbladen etc. etc.) verdwenen zullen zijn na een schone installatie.
 
Uit de vraagstelling van Supercop: leid ik af dat hij heel goed beseft dat eventuele data (brieven / rekenbladen etc. etc.) verdwenen zullen zijn na een schone installatie.

Lijkt me duidelijk.....:thumb:

JT
 
Het betreft inderdaad een recovery disk. Ik heb zelf op de Harde schijf twee partities aangemaakt met partition Magic. Een C en E. Op de C staat eigenlijk alleen alles van XP Home. De rest staat op E.

Maar ik kan C dus formatteren en dan met de recovery Disk Windows opnieuw installen enik hoef me dus niet druk te maken over het ophalen van updates??
 
Jawel, natuurlijk mis je X-tig updates. Die komen binnen na het installeren van Windows en het opnieuw updaten van de installatie.

Vergeet vooral niet om EERST SP2 te installeren alvorens je verbinding maakt met het Internet (tenzij SP2 is ingebakken in die recovery cd)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan