Schone installatie XP met alleen SP3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@sterChief

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Ik wil weer eens een schone installatie uitvoeren van XP Home.
(Heb dit al vaker gedaan, dus ik weet hoe het moet)

Alleen de vraag is nu, inmiddels zijn wel al bij SP3.

Moet ik nu NA de schone installatie, eerst SP1, dan SP2 en dan SP3 updaten en installeren
of kan ik 1 + 2 overslaan en direct ALLEEN SP3 installeren?

Laatst bewerkt:
Je hoeft alleen SP3 installeren.

Sterker nog, je kan de windowscd slipstreamen met SP3 en dan windows installeren zonder nog een SP te moeten installeren.

Kan ik het slipstreamen het beste doen met Autostreamer?
Heb dat nl. nog nooit gedaan.

Volgens mij kan je best een tutorial zoeken via google. Zoek er eentje die je ligt en volg hem tot in het detail, dan kan er normaal gezien niets mis gaan.

Pffffff, ik krijg helemaal de kriebels als ik die 14 pagina's uitleg zie van nLite.:confused:
Mij lijkt Autostreamer veel gemakkelijker.

Pffffff, ik krijg helemaal de kriebels als ik die 14 pagina's uitleg zie van nLite.:confused:
Mij lijkt Autostreamer veel gemakkelijker.

Het laat enkel de mogelijkheden van NLite zien, je hoeft niet per se alles te doen. Als je enkel je Service pack wilt slipstreamen, dan doe je alleen dat alleen, en da's sneller gedaan dan je denkt :)

Ik wil het op de eenvoudigste manier doen,
welk van de 2 progjes zal ik dan gebruiken?

Ik wil het gaan proberen met Autostreamer,
maar toch nog een vraag:

Moet ik SP3 EN Office SP3 allebei apart streamen ?
En mijn originele XP CD is van Medion en heet Recovery CD, kan dit daar dan mee?

En moet ik die bestanden dan eerst downloaden van de site van MS en dan tijdelijk opslaan op het bureaublad?

Laatst bewerkt:
office SP3 moet je niet op een windows CD slipstreamen. Als je die al ergens hebt installeer je die best gewoon opnieuw.

Ik weet niet of slipstreamen met een recoverycd mogelijk is.
Dan zal je eventueel wel gewoon SP3 moeten installeren.

Anders moet je een gewone windows installatiecd nemen/downloaden. Kijk dan wel dat het de goede versie van windows is. (home, pro of mce/32 of 64bits).

Maar dan heb je wel de door de fabrikant voorgeïnstalleerde programma's en drivers niet meer en moet je die zelf installeren (zeker die laatste!)

office SP3 moet je niet op een windows CD slipstreamen. Als je die al ergens hebt installeer je die best gewoon opnieuw.

Ik weet niet of slipstreamen met een recoverycd mogelijk is.
Dan zal je eventueel wel gewoon SP3 moeten installeren.

Anders moet je een gewone windows installatiecd nemen/downloaden. Kijk dan wel dat het de goede versie van windows is. (home, pro of mce/32 of 64bits).

Maar dan heb je wel de door de fabrikant voorgeïnstalleerde programma's en drivers niet meer en moet je die zelf installeren (zeker die laatste!)

Bestaand dan de mogelijkheid dat ik de recovery cd beschadig als ik het toch probeer?

En waar kan ik anders een installatiecd downloaden, wat je aangeeft?

Je beschadigd de cd er niet mee. Wat je doet is namelijk het kopiëren van de bestanden van de cd naar je harde schijf, het service pack integreren en het vervolgens op een beschrijfbare cd branden, je hebt dan nog steeds de originele cd.

windows-cd's kan je wel downloaden via torrentnetwerken. Opletten voor malware en zien dat je je eigen productkey gebruikt ;)

OEM of niet maakt niet uit voor zo'n cd. De productkey vind je normaal gezien op het COA-label dat op de computer plakt waarop de windows werd geinstalleerd.

OEM of niet maakt niet uit voor zo'n cd. De productkey vind je normaal gezien op het COA-label dat op de computer plakt waarop de windows werd geinstalleerd.

Hey thanx,

Nooit geweten dat dit daar stond.:thumb:

Ik ga eens kijken of het streamen lukt.

Nou het streamen met het progje Autostreamer is gelukt, dus dat werkt toch.

Maar nu wil ik het ook gaan proberen met nLite, omdat je daar meer mogelijkheden hebt met drivers, extra updates ed.

Daarover is mijn vraag:

Het losse SP3 download ik hier:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=nl
maar dat dateert van 6-5-2008.
Via nLite kun je ook de laatst beveiligingsupdates, hotfixes ed nog extra downloaden.
Moet ik die dan allemaal downloaden die NA 6-5-2008 zijn uitgebracht??
Want ik neem aan dat alle updates van voor die datum in SP3 zitten, klopt dat dan??

Laatst bewerkt:
Ja in SP3 zitten normaal gezien geen updates meer die na SP3 zijn uitgebracht.

Of je ze 1 voor 1 wilt downloaden en alsnog wilt slipstreamen is een keuze die je zelf moet maken.

Vandaag maar eens aan de slag gegaan met nLite.
Daarmee een nieuwe CD "gestreamd" en gebrand.

Komende dagen eens opnieuw gaan installeren daarmee.

Ik zal hier wel posten hoe het verder afloopt.

PS: Zeer gebruiksvriendelijk dat nLite.
Is in de Nederlandse taal en gemakkelijk en redelijk eenvoudig in gebruik.:thumb:

Komend weekeinde ga ik vanaf de gestreamde cd opnieuw installeren.
Ik zal dan laten weten hoe het afloopt.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan