schone installatie xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Hallo iedereen.

Ik heb hier een gedownloade versie van XP-Pro. Ik wil deze installeren, schoon. Het probleem is, dat de cd die ik ervan gebrand heb, niet bootable is. Ik heb wel al een keer een upgrade uitgevoerd, dus ik weet dat ie werkt.
Is het mogelijk om in XP zelf een set opstartdiskettes te maken? Ik kan namelijk op het moment niets downloaden door een storing bij Chello.
Of heeft iemand nog een ander idee over hoe ik na formatteren XP erop kan krijgen?

groetjes

Poekie

Staat in je bios de opstartvolgorde wel goed?

Eerst dus CD-rom!

Geplaatst door T._de_vries
Staat in je bios de opstartvolgorde wel goed?

Eerst dus CD-rom!

Ja, die staat goed. Ik moet erbij zeggen dat het me nog
nooit gelukt is met deze pc (compaq) om van cd-rom te booten.

Poekie

Voor je gaat formatteren oid zou ik even controleren of de versie van XP een installversie is of alleen een upgrade.

Anders even opstarten van een bootfloppy met cdrom ondersteuning, de map windows verwijderen en setup vanaf cdrom draaien. (\I386\winnt.exe)

Geplaatst door buick
Voor je gaat formatteren oid zou ik even controleren of de versie van XP een installversie is of alleen een upgrade.

Anders even opstarten van een bootfloppy met cdrom ondersteuning, de map windows verwijderen en setup vanaf cdrom draaien. (\I386\winnt.exe)

Right, dan zit je nog met documents and settings en program files map enz.

Je moet gewoon met bootdisk opstarten, smartdrv runnen, naar de cddrive gaan cd i386 intikken en daarna winnt runnen.

In setup formatteren en je bent klaar.

Ik ging er even van uit dat hij zijn documenten misschien wilde bewaren :D maar format kan ook natuurlijk

Geplaatst door buick
Ik ging er even van uit dat hij zijn documenten misschien wilde bewaren :D maar format kan ook natuurlijk

Oh ja, maar toch ist een zooi als je zulke mappen laat staan.. Windows gebruikt toch de oude mappen niet meer en ik ga er eigenlijk vanuit dat niemand z'n documenten op C bewaard maar op een aparte data partitie.

Geplaatst door BrEeZeR

Je moet gewoon met bootdisk opstarten, smartdrv runnen, naar de cddrive gaan cd i386 intikken en daarna winnt runnen.

In setup formatteren en je bent klaar.

Je bedoelt:

1. W98 opstartflop erin
2. opstarten
3. E:\cd i386
??

Poekie

Ik bedoel :

- Opstartdiskette van w98 erin.
- Opstarten met die diskette.
- Smartdrv opstarten van diskette (zonder dit programma gaat de setup erg lang duren)
- E:\
- Cd i386
- winnt

zoeits.

Helaas, geen van bovenstaande commando's werkt hier.
Maar ik dacht net dat het misschien niet nodig is om te formatteren. Ik heb vanmorgen een installatie uitgevoerd vanuit xp. Ik dacht dat ik wel ergens de mogelijkheid tot formatteren zou krijgen, maar die kreeg ik niet. Nu heb ik een quadruple-boot:) Twee keer XP op 1 partitie, en een afgebroken XP installatie. En w98 op m'n tweede hdd. Kan ik alle meuk van m'n c schijf verwijderen?

Poekie

Geplaatst door poekie
Helaas, geen van bovenstaande commando's werkt hier.
Maar ik dacht net dat het misschien niet nodig is om te formatteren. Ik heb vanmorgen een installatie uitgevoerd vanuit xp. Ik dacht dat ik wel ergens de mogelijkheid tot formatteren zou krijgen, maar die kreeg ik niet. Nu heb ik een quadruple-boot:) Twee keer XP op 1 partitie, en een afgebroken XP installatie. En w98 op m'n tweede hdd. Kan ik alle meuk van m'n c schijf verwijderen?

Poekie

Smartdrv.exe staat ook op je Win98SE-cd.

Kijk anders even op deze site bij het kopje "XP: Windows XP installatie starten" en dan "TIP: VAN CD-ROM OPSTARTEN WERKT NIET? : ".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan