Schone installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Berichten
135
Ik kan kennelijk mijn Engelse versie van XP (aangeschaft op vakantie in USA) niet over mijn Nederlandse ME installeren. Nu moet de pc dus leeg. Ik maak uiteraard een backup van alle belangrijke documenten en foto's ed. Maar als ik dat allemaal heb gedaan, wat dan?? Hoe verwijder ik alles van de pc om een schone install. te maken. Ik ben een leek, dat mag duidelijk zijn. Ik krijg de kriebels als ik straks met een lege pc zit die ik niet meer aan de praat krijg.
Kan iemand in lekentaal vertellen welke stappen ik moet ondernemen. En hoe zit het met mijn e-mailaccount. Ben ik straks weer autom. aangemeld?
Is er ook een manier om de gegevens in je favorietenmap van internet te bewaren?
 
En in je bios even de opstart volgorde aanpassen.
Eerste cdrom en dan pas wat anders.
Dan kun je vanaf de cdrom van xp formatteren en installeren.
nee je e-mail moet opnieuw instellen.
de favorieten van je internet explorer kun je wel bewaren.
Ook je email adressen e.d kun je exporteren.
 
Sorry hoor, met leek bedoel ik ook echt leek.
Wat is bios??
 
Uitleg bios voor de leek.

Het bios is je rijbewijs voor jou computer.
Als het bios niet slaagt dan start de computer niet.
In je bios komen kan je doen door tijdens het opstarten op del of f2 enz. emz te drukken.
meestal staat dit links onderin je scherm als de computer opstart.
 
Hm... ja, ja.....
Dit is nou precies waarom de reden waarom ik er zo huiverig voor ben. Is er geen simpele manier om ME te verwijderen en XP te installeren zonder allerlei moeilijke zaken te moeten verrichten? (Maar toch bedankt voor je uitleg)
 
Jawel,
Gewoon de xp cd erin.
Computer uit en dan computer weer aan.
Kijken naar je beeldscherm.
Als daar komt te staan druk op een toets om te starten vanaf cdrom dan druk je op een toets.
Dan gaat het grote spel beginnen en moet je goed lezen wat er allemaal staat.