schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neder1

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2009
hallo,

ik wil graag windows 7 op mijn pc met windows xp zetten.
dit wil ik doen via een schone installatie, maar ik heb geen flauw idee hoe dit werkt.
ik kan deze optie wel aanklikken, maar moet ik ergens een back up van maken of iets in de bios aanpassen?

alvast bedankt,
Dennis

Wil je XP eraf hebben en W7 ervoor in de plaats of wil je W7 naast XP hebben?

xp eraf en windows 7 erop ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
snap iets van die site niet, hoe kom ik aan die hardware drivers? belangrijkste eigenlijk: van mijn ingebouwde muis en boxen.

maar als ik windows 7 dus installeer, kan ik geen gebruik maken van mijn muis en toetsenbord en alles???
want die gooit hij er toch af bij een schone installatie??

Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.;)

Nee die kun je gewoon gebruiken.

ok bedankt, maar wat word en dan wel verwijderd bij die schone installatie? alleen bestanden en externe hardware? sorry voor al die vragen maar heb liever niet dat mijn pc het dalijk niet meer doet.

Bij installatie van W7 moet je zorgen dat je internet kabel erin zit. Tijdens de installatie haalt hij drivers op en in 95% van de installaties staan na afloop vrijwel alle drivers er al op.
Wat je nu eerst moet doen is in het BIOS je DVD station als eerste opstart item zetten en DVD van W7 erin en dan opnieuw opstarten. Nu start hij van de DVD op en zal je stappen kunnen volgen en op een gegeven moment voor geavanceerd kunnen kiezen en daar voor formatteren kiezen.
Daarna gaat hij verder met de installatie.
Al je bestanden zoals foto's en dergelijke ben je kwijt tenzij deze op een aparte partitie staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan