• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Schoning volgorde en uitvoer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

CptPickles

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2024
Ik zit met het volgende vraagstuk. Bijgesloten een bestand (namen en gegevens zijn vervangen en fictief) waarbij een aantal cellen leeg zijn. Hierin moeten de lege cellen aangevuld worden met de gegevens zoals in het bestand aanwezig zijn. Er zijn een aantal voorwaarde die relevant zijn. de ID zijn oplopend, hoe hoger hoe nieuwer en hoe nieuwer hoe relevanter. Kolom G geeft een sortering van entiteiten. En kolom L bij true heeft altijd voorrang op false.
De personen kunnen onderdeel zijn van de verschillende entiteiten maar de mail kan hierin afwijken.

Hoe kan ik makkelijk de lege cellen vullen met de gegeven gegevens. En hoe kan ik de overduidelijk zelfde personen gelijk trekken. en als laatste hoe ontdubbel ik deze resultaten?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. En alvast bedankt voor het lezen

Bijlagen

Welke gegevens moeten worden ingevuld en waar komen deze vandaan?
kun je in je voorbeeld aangeven wat ingevuld moet worden en met welke gegevens?

Geen advies over de lege cellen, ik zie niet 123 hoe je die wil "invullen" als er geen unieke identifier is voor een persoon. Mischien heb je iets aan de fuzzy match invoegtoepassing (moet je maar even op googelen)?Mocht je gaan ontdubbelen dan is het goed om te weten dat Excel de eerste rij van ieder dubbel resultaat behoudt. Dus zorg ervoor dat je de sortering zodanig hebt dat je de juiste regels overhoudt.

Het moet inderdaad via een niet unieke koppeling. de cellen onder email moeten gevuld worden. en de cellen onder telefoonnummer. De personen moeten geïdentificeerd worden aan de hand van de achternaam. en de voornaam daar moet voorletter overeen komen.

Man of vrouw met een mannennaam.
Wiercx - Frans
Onbepaald is dat gender neutraal.

Ik heb er ook naar gekeken. Er zijn zoveel variaties:
- verschillende ID's,
- voor en achternaam met en zonder puntjes/streepjes/spaties,
- voorletters/namen/functies door elkaar,
- medewerkers met meerdere e-mail adressen,
- verschillende functiegroepen per medewerker.
- etc.
Er zijn dus heel veel kunstgrepen nodig om dit goed te krijgen.... Als je dit al 100% accuraat gaat krijgen.
En wat is dan een dubbeling?

Ik zou heel graag een paar regels met de verwachte uitkomst zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan