School- en reislaptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietjepuk94

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2012
Goedemorgen iedereen,

Voor school heb ik een laptop nodig die niet te zwaar is en gemakkelijk is met reizen.
Ik gebruik hem vooral om verslagen te typen en voor op internet informatie opzoeken.
Ik wil wel een goede laptop, hij moet zo lang mogelijk meegaan.
Mijn budget is 500 euro en de laptop moet ongeveer 15 inch zijn, dit lijkt me namelijk het prettigst met reizen.

Ik kreeg een aanbod van een Lenovo laptop, 15,6 inch en 500 euro. Maar ik ken dat merk niet zo goed, is dat een fijn merk?

Graag hoor ik jullie reacties,
Groet,

Lenovo is een merk dat hoge kwaliteit producten levert, zeker een aanrader als merk! Nu weet ik de specificaties niet en of deze de prijs waard zijn, maar Lenovo is een merk dat zich op de zakelijke markt focust en dus zijn naam hoog moet houden waardoor de kwaliteit altijd hoog ligt ;)

Nou ik heb meer informatie over de laptop.

15,6 inch beeldscherm
Intel Core i3 380M
4 GB werkgeheugen
250 GB harde schijf
Windows 7 Home Premium
Intel HD Graphics
DVD-speler & -brander
Gigabit ethernet-poort
1x eSATA/USB 2.0-combo
3x USB 2.0
VGA-webcam

Dit alles incl. installeren en instellen voor 470.
Helaas kan ik de desbetreffende laptop niet vinden op internet. Heeft iemand een link?
En is dit een mooie prijs-kwaliteitsverhouding?

Dat is al behoorlijk verouderde hardware, je kunt beter voor de laptop gaan die wampier aangaf. Die is prima geschikt en kan je zelfs mee fotoshoppen, alleen gamen zal niet lukken ;)

Asus is tevens een prima kwaliteit merk.

Dat is al behoorlijk verouderde hardware, je kunt beter voor de laptop gaan die wampier aangaf. Die is prima geschikt en kan je zelfs mee fotoshoppen, alleen gamen zal niet lukken ;)

Asus is tevens een prima kwaliteit merk.

Daar heb je misschien wel gelijk in, maar die is echt boven mijn budget. Helaas. Wat is dan het nadeel van een verouderde hardware?

die laptop is toch 499 euro? dat is maar 30 euro meer en die 30 euro echt waard!

Overigens zijn er meer alternatieven, maar zulke oude hardware niet kopen, als men daar nog 500 voor vraagt wordt je gewoon afgezet.

Een ander alternatief is zoiets:

http://tweakers.net/pricewatch/316687/asus-x301a-rx079v/specificaties/

Heel klein: 13", weegt 1,5 kilo, sneller dan die lenovo zowel grafisch als processor, past alleen geen brander in, maar de laatste keer dat ik een DVD gebrand heb is tijden geleden en dan nog alleen om een bootdisk te branden voor een PC die niet van USB kon booten.

Kijk gewoon eens goed rond, maar voor 500 kun je echt betere spullen krijgen

Oké dan stap ik toch over op een ander alternatief.
Als student wil ik graag een goede, maar niet te dure laptop: Asus?
Wampier gaf me al 2 opties, sorry K1pje, ik dacht dat er 599,- stond (a), en die staan mij opzich wel aan, maar waar moet ik nog meer op letten bij een laptop?
Welke laptop word door veel studenten gebruikt en gaat lang mee?

Je hebt in Nederland redelijk veel rechten en ASUS helpt ook direct. overigens is het niet per se een koopadvies, meer om te laten zien welke uitersten je kunt hebben. Als het echt is om te reizen etc is klein en licht misschien belangrijker.

In principe zijn de meeste laptops in deze category voldoende voor studentenwerk. het komt dus aan op dingen als formaat, gewicht, beeldscherm, opslag, accutijd, etc.

Ook de grootte en vorm van het toetsenbord kun je overwegen. Voor de rest is ASUS een goede speler

Oké bedankt, maar ik heb nog niet echt een antwoord op mijn vraag of het bij van Dam Group goed zit. Ik bestel dan via bol.com en niet iedereen is tevreden en ik kan niets vinden over van Dam Group.

Toshiba is dat ook een goed merk?

Laatst bewerkt:
Als je het niet vertrouwd niet doen :) Ik heb ook geen idee.

Zoals ik al aangaf het is geen aankoopadvies, alleen om aan te geven dat je goed rond moet kijken voordat je een keuze maakt. Ik persoonlijk vind het ook een beetje verdacht, of zal blijken dat de prijs fout is of zo. bedenk eerst wat je wil en maak dan een besluit. Zolang je een wat moderne laptop van een goed merk koopt gaat die voldoen aan je minimale eisen qua kracht. Voor de rest is het voorkeur.

Oké, want het is opzich best raar. Wat is er dan in ieder geval 'fout' aan dit lijstje? Dan weet ik waar ik op moet letten. Ik ben namelijk geen computertechneut :)

15,6 inch beeldscherm
Intel Core i3 380M
4 GB werkgeheugen
250 GB harde schijf
Windows 7 Home Premium
Intel HD Graphics
DVD-speler & -brander
Gigabit ethernet-poort
1x eSATA/USB 2.0-combo
3x USB 2.0
VGA-webcam

Ik wil gewoon een laptop van ongeveer 500 euro, 15 inch beeldscherm, snel met internet en goed toetsenbord. Verder maakt het me weinig uit ;p

Waarom is deze hardware verouderd?

Laatst bewerkt:
Met name de processor. De i3 380 is van september 2010 en is inmiddels dus al 2 jaar oud. Voor basislaptops is het misschien nog altijd een prima processor, maar er zijn, ook voor jouw budget, genoeg laptops met een snellere processor. Kijk naar i3 -3000 serie. Verder houdt een 250 GB harde schijf niet over, maar is afhankelijk van je gebruik wellicht wel voldoende.
Er zijn betere alternatieven. Kijk goed rond op prijsverlijkers (Tweakers is een goede) en bepaal dan je keuze.

Succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan