Schoolband website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspertjeh

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Goedemorgen Helpmij-leden,

Omdat het nu vakantie is heb ik de opdracht gekregen om voor het nieuwe schooljaar 2012-2013 een nieuwe website te maken voor de schoolband. Ik heb genoeg ervaring in Dreamweaver. Nu is mijn vraag alleen; zijn er tips waarmee ik een flitsende, aantrekkelijke site kan maken? Het is de bedoeling dat leerlingen informatie over de schoolband kunnen verkrijgen, zich kunnen aanmelden, foto's en filmpjes kunnen kijken, in de agenda kijken en de leden kunnen zien die meespelen.

Ik bedoel dus, welke kleuren kan ik gebruiken, wat voor lay-out, waar kan ik het beste het logo neerzetten?
Alvast bedankt. :thumb:

Mvgr,
Jasper

Heeft de school(-band) geen eigen huisstijl kleuren?
Ik zou eens inspiratie opdoen bij de honderd sites waar je templates voor de bekende CMS-en kunt vinden. Je weet wel voor Joomla, Wordpress en zo. Vaak zijn die onderverdeeld in categorieën; als je dan gaat zoeken bij templates/themes in een categorie als music of musical of zoiets, dan vind je wel iets.

Google op ' template wordpress' of template Joomla, als het alleen om inspiratie gaat kun je ook bij de premium templates kijken; die zijn dan wel betaald maar vaak ook iets aparter van uiterlijk. Maar je wilt toch niet kopen, toch?

Wordt het gewoon een statische site? De enige genoemde functionaliteit die daar buiten valt is het aanmelden van leerlingen, maar dat kan eventueel ook met email.

Laatst bewerkt:
Hoi Tecsman,

Ik ben eigenlijk dit topic een beetje vergeten. :eek: Ik wilde nog even melden dat ik uiteindelijk voor de kleuren "old-skool" heb gekozen. Hiernaast heb ik zelf een CMS-systeem ontwikkelt voor mijn school.

Vraag opgelost dus. Bedankt voor je info.
gr,
Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan