Hallo
Blijkbaar ziet de camera dat er een te kleine signaaloverdracht is van de videokoppen naar de tape toe.
Een van de mogelijkheden is inderdaad vervuilde videokoppen.
Mijn ervaring is dat die speciale reinigingscassettes inderdaad de levensduur van de videokop serieus inkorten.
De kostprijs van deze nog buiten beschouwing gelaten , zeg ik persoonlijk dus ...... NEE
Ik reinig deze zelf d.m.v. een witte zakdoek en goedkope "eau de cologne" (G.B , Carrefour , etc....)
Enige voorwaarde die je aan deze dient te stellen , is dat er geen "residu" na opdroging achterblijft.
Dit kun je eenvoudig testen op een wit blad papier , en kijken of er geen "kringen" blijven op het blad papier , of op een proper glas , en kijken of er geen "zweem" achterblijft...
Het reinigen v/d videokoppen zelf ....
D.m.v. vochtige witte zakdoek , goed opgespannen op je vinger , op het vlak waar de tape langsloopt houden , en de videokop voorzichtig ronddraaien .
Deze operatie zonodig enkele malen herhalen, tot er geen vuil meer op de zakdoek is te bespeuren..
De eventuele andere koppen niet vergeten (wiskop/audiokop .)
Let wel , de grote "drum" , videokop is het fragielste van allemaal , dus enige voorzichtigheid is wel geboden.
Indien je deze operatie niet aandurft , stel ik voor , binnendoen voor reiniging.
p.s.: wat is het merk/type ???
Peter