schoonmaken ventilatoren dimension 2300, eventueel nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
1.666
Hallo,

Heb wat hulp nodig. staat hier een dell dimension 2300 die een beetje heel erg bromt, nou denk ik dat het wel helpt om de fans schoontemaken, maar hoe kan ik dit het beste doen.

Eventueel wat voor nieuwe stille fans kan ik erin zetten?
 
Pas om te beginnen op met statische electriciteit. Zelf trek ik altijd even zo'n paar latex handschoenen aan voor de zekerheid.

Dan de fans goed schoonmaken met een kwast, vergeet ook niet de fan even van het koelblok van de cpu af te halen, dar zit ook vaak veel stof tussen.
Daarna alles goed uitzuigen met b.v. de stogzuiger, maar pas daarbij op dat je met de stofzuiger geen onderdelen echt aanraakt.

Een andere mogelijkheid is alles schoonblazen met zo'n spuitbus met lucht
 
kan ik het koelblok er gewoon afhalen zonder er nieuwe koelpasta op te moeten smeren?
 
In principe niet, maar dat is ook niet nodig. je hoeft het koelblok niet van je processor af te halen, maar de fan van de processorkoeler van het koelblok afhalen, kan je het koelblok gewoon laten zitten...
 
oke ik ga het zometeen is even doen

Wat voor videokaarten kunnen erin de dimension 2300 eigenlijk, met die intel integrated kan sims2 gespeeld worden maar iets beters is altijd welkom,

max 60 euro
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij maakt heel erg veel geluid, kan je voor mij uitzoeken welke fan erin zit, ik geloof een 120mm fan. maar weet niet zeker, dan koop ik een stillere fan.
 
Pak een centimeter zou ik zeggen. Ik voor jou een stuk eenvoudiger dan voor ons hiervandaan...
 
Heb de nexus gekocht, en huppa, de pc bromt niet meer :thumb: :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan