Schrijfbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbetty141

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Wanneer ik bestanden probeer te kopieren naar mijn harde schijf dan krijg ik de melding:

De diskette (de externe harde schijf ;)) is tegen schrijven beveiligd
Verwijder de schrijfbeveiliging op deze diskette

Nu heb ik al rondgezocht op internet en daar zeggen ze dat je bij de beveiliging van de schijf moet kijken (eigenschappen --> beveiliging). Daar staat het hokje bij gebruikers bij schrijven ook weggevinkt, maar als ik het aanvink, dan zegt hij weer dat 'Het medium is beveiligd'.
Ik heb al geprobeert het op te starten in veilige modus en met een administrator account, maar het helpt niks

Het kwam zo ineens plotseling dat hij het niet meer deed, ik zou niet weten waar het aan kan liggen

Laatst bewerkt:
Koieer dan eerst datgene, wat je bewaren wil, naar een andere harde schijf.
Vervolgens ga je naar Schijfbeheer (klik daarvoor "Deze computer" met rechts aan en kies voor "Beheren". In het nieuwe venster vindt je Schijfbeher in de linker kolom).

Als het goed is, staat de externe USB-HD onder de harde schijf in de comp.
Klik met rechts op de gekleurde balk van de externe schijf en kies voor Partitie verwijderen.
Daarna wederom met rechts op de nu zwarte balk van de externe schijf klikken en dan kiezen voor "Nieuwe primaire partitie".
De rest wijst zich dan vanzelf. Kies bij formateren voor de optie snel en NTFS.
In ieder geval zal de HD zich daarna weer normaal gedragen.
Succes.

Is er geen andere oplossing? want het is een harde schijf van 1tb en ik heb voor de rest niet genoeg ruimte om het neer te zetten...

De schijf is ook alleen lezen, dus die partitie verwijderen gaat niet lukken

Opgelost!

Ga naar Uitvoeren ---> regedit en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ maak vervolgens een nieuwe sleutel storageDevicePolicies.
Maak binnen de zojuist aangemaakte sleutel de nieuwe DWORD-parameter WriteProtect en geef die de waarde 0

Nu staat WriteProtect voor verwisselbare schijven uit en kun je alles weer kopiëren/schrijven. Hoe het is aangepast vraag ik me ook af, maar het is weer goed gekomen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan